הרב יצחק זילברשטיין

מי יזכה לחזות בנפלאות ימות המשיח?

יבוא יום ובית המקדש יעמוד שוב על תילו ונקריב בו קורבנות. יבוא יום וכל האומות יהיו משועבדות לעם ישראל. אבל איך זוכים להגיע לימים אלו?

אא

"זאת תורת העלה הוא העלה" (ויקרא, ו' ב')                   

"הנה אנכי שלח לכם את אליה הנביא לפני בוא יום ה' הגדול והנורא" (מלאכי ג' כ"ג)

מדברי הנביאים המבשרים על הגאולה אנו לומדים שלאחר בוא משיח צדקנו יהיו כל עם ישראל לומדי תורה, וכולם יהיו שקועים בלימוד. ונישאלת השאלה, הרי חז"ל (סנהדרין, דף י"ז עמוד ב') מזהירים אותנו שלא לגור בעיר שאין בה רופא, אומן ולבלר; וכי אפשר לחיות ללא בעלי-המקצוע הנ"ל? ואם כולם יעסקו בתורה היאך נמצא סנדלר לתקן את מנעלינו, חייט לתפור את בגדינו, חשמלאי, אינסטלטור וכו'?

אלא שהנביאים בעצמם מיישבים את השאלה ומבטיחים לנו (ישעיה, פרק מ"ט פסוק כ"ג) "והיו מלכים אמניך ושרותיהם מניקותיך". לא ירחק היום ונראה כאן, על הדשא בפארק ברוקלין, את מלכי אומות העולם מצחצחים את נעליהם של תושבי רמת אלחנן ומנקים את בגדיהם. לא ירחק היום שניראה כאן את מלכת אנגליה עושה את מלאכתן של הנשים הצנועות והכשרות ומסייעת להן בכל מה שתדרושנה.

יהודים מאמינים בני מאמינים הם, ויודעים שכל דברי הנביאים אמת, ולא יפול דבר מדבריהם ארצה. אלא שדווקא החיד"א בספריו אומר שלא כל עם ישראל יזכו לראות בהתגשמות הנבואות הללו. הזכות להיות שותף בשמחה הגדולה של עם ישראל בעת ההיא, תהיה בע"מ.

ראשי תיבות: בגדים, עריות, מאכלות.

והיינו, מי שירצה שתחזינה עיניו בשובו של הקב"ה לציון ברחמים, יהיה צריך להזהר בשלשה דברים. בבגדיו שיהיו לפי ההלכה, שישמור על עצמו מעריות, ושמאכליו יהיו כשרים בתכלית.

גם הכניסה לאליהו הנביא לא תהיה קלה. הגבאים לא יאפשרו לכל אחד לראות את פניו. אבל, אם יהודי מצא אבידה ורשם זאת על פנקסו כדי שיהיה מונח עד שיבוא אליהו, יהודי כזה יורשה להיכנס, ולכן זכות גדולה היא להתחזק במצוות השבת אבידה ולרושמה על פנקסו.

ואם הזכרנו את הימים המופלאים של ימות המשיח כדאי לזכור מה שאמר הגאון רבי יחזקאל סרנא זצ"ל ראש ישיבת חברון, על הפסוק (ישעיה, פרק נ"ד פסוק ז') "ברגע קטן עזבתיך וברחמים גדלים אקבצך".

האם רגע קטון הוא זה? שאל ראש הישיבה. שני החורבנות, דרך כל מסע היסורים של העם היהודי, בשנות האינקוויזיציה, הפוגרומים האיומים, מסעי הצלב, ההרג והזוועה, תקופת השואה וכל מה שעבר עלינו עד הלום - כל זה ניכלל ב'רגע קטן'?!

כיצד אפשר להבין זאת?!

ובמקום להשיב, המשיך ר' חצק'ל זצ"ל ואמר:

ואם לזה רגע קטון ייקרא, שוו בנפשכם כיצד תהיה ניראית ההבטחה של 'וברחמים גדולים אקבצך'.

כדאי וכדאי להמתין בסבלנות.

תגיות:ימות המשיחעלינו לשבחבית המקדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה