הרב יצחק זילברשטיין

’הוא מסתיר לי את הנוף’...

אסור לשכנים להיות אכזריים כמו העריץ הרומני צ'אושסקו...

אא

כותבי הקורות של העריץ הרומני צ'אושסקו מספרים שבבוקר אחד כאשר קם ממטתו, הציץ מתוך חלון חדרו ואמר לאשתו: "מה קרה כאן? אינני רואה כאן את הנהר היפה הזורם סמוך לארמון".

בבירור קצרצר שעשו השניים נודע להם שבתים רבי-קומות שהוקמו באיזור חסמו את הנוף. "מה הבעיה? אמרה אשתו, הבה ו'נוריד' את עשרים הבניינים החוסמים את הנוף, ושוב נוכל לצפות בנוף הפסטורלי". וכך אכן היה. בהינף יד הורה צ'אושסקו על הריסת הבתים.

רק לב של אבן לא יזדעזע למשמע הסיפור.

ועתה הבה נתבונן: כמה סכסוכי שכנים באים לעולם כאשר אחד השכנים טוען שחברו המרחיב את דירתו "מסתיר לו את הנוף..." כשמדובר במקרה שיש לו צידוק לפי דין תורה, אין לנו פה להשיב ולא מצח להרים ראש. אך במקרים רבים מדובר בטענות סרק, וזה שמתעקש ומפריע לחבירו דומה בזעיר אנפין לעריץ הרומני.

לפעמים קורה ששכן סוחט כספים שלא כדין משְכֵנו בתמורה להסכמתו להיתר בנייה, או שאר דברים. עליו לדעת שגם הוא לא רחוק ממידותיו של אותו רומני שכידוע גבה דמים מכל יהודי שביקש לצאת מארצו.

אבוי לו למי שסווגו אותו בשמים כתלמידו של האכזר הזה.

באותה הזדמנות כדאי להזכיר גם מה שסיפרו על אשתו של צ'אושסקו שהיתה מחליפה מנעלים חדשים מדי יום. ונזכרתי באותו רגע, להבדיל בין הקודש והחול, שנכדו הצדיק של הברון רוטשילד החליף מדי יום את התפילין שלו, ואת ה"ישנים" העניק לעניים.

תגיות:עלינו לשבחשכנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה