חדשות בארץ

לשכת נתניהו לשגריר האמריקאי: "אין לישראל בעלת ברית חשובה יותר מארה"ב"

אחרי שמשרד הביטחון השווה את הסכם הגרעין עם איראן להסכם מינכן, אומרים בלשכת ראש הממשלה כי "אין לישראל בעלת ברית חשובה יותר מארה"ב"

ביבי נתניהו ואובמה ברק (צילום: פלאש 90)ביבי נתניהו ואובמה ברק (צילום: פלאש 90)
אא

גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה שוחח בסוף השבוע עם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, ומסר לו הודעה המתנערת מדבריו של אביגדור ליברמן.

בהודעת ההבהרה מלשכת ראש הממשלה נכתב כי "עמדת ישראל בסוגיית ההסכם עם איראן נותרה כשהייתה, אך ראש הממשלה מאמין בתוקף שלישראל אין בעלת ברית חשובה יותר מארה"ב. חשוב כעת שגם אלה שהסכימו וגם אלו שהתנגדו ישתפו פעולה להשגת שלושה יעדים: לוודא שאיראן אינה מפרה את תנאי ההסכם, להתמודד עם התוקפנות האזורית של איראן, ולפרק את רשת הטרור העולמית של איראן".

הפרשה החלה ביום חמישי, אז אמר אובמה כי אפילו ישראל וקהיליית המודיעין שלה מודים כי לאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני, וכי הסכם הגרעין היה מוצלח. בדבריו, אמר אובמה כי "מעניין אותי למה אותם אלה שחזו אסונות לא אומרים 'אתם יודעים מה? זה עובד'. זה יהיה הלם, זה יהיה מרשים אם כמה מאלה שאמרו שהשמים יפלו יגידו 'טעינו, אנחנו שמחים שלאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני', אך זה כמובן לא יקרה".

בתגובה על כך, פרסם משרד הביטחון הישראלי הודעה. בהודה הושווה הסכם הגרעין להסכם מינכן שנערך עם היטלר טרום מלחמת העולם השניה. "מערכת הביטחון הישראלית סבורה כי להסכמים יש ערך אך ורק אם הם מבוססים על מציאות קיימת, ואין להם כל ערך אם העובדות בשטח הפוכות לגמרי מאלו שההסכם נשען עליהן", לשון ההודעה. "הסכמי מינכן לא מנעו את מלחמת העולם השנייה ואת השואה, בדיוק משום שהנחת הבסיס שלהם, שלפיה גרמניה הנאצית יכולה להיות פרטנר לאיזשהו הסכם, הייתה שגויה, ומשום שמנהיגי העולם דאז התעלמו מן הדברים המפורשים של היטלר ושאר מנהיגי גרמניה הנאצית. הדברים הללו נכונים גם לגבי איראן, שגם היא מודיעה בפירוש ובריש גלי כי מטרתה היא השמדת מדינת ישראל".

הודעתו של נתניהו היא, כאמור, התנערות מהודעתו של משרד הביטחון.

תגיות:ארה"בישראלביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה