חדשות בארץ

איך הצליח מיליונר המחזיק 30 דירות להשיג תמיכה קבועה מביטוח לאומי?

מה קורה כשאדם עשיר, המנהל עסקים מפוקפקים, מחליט להגיש תביעה משפטית לפיצויים? לפעמים, מה שמתגלה בבית המשפט עלול לעלות לו יותר מכל הפיצויים שיקבל...

המוסד ביטוח לאומי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)המוסד ביטוח לאומי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

את הטוויסט הזה במשפט א.א. לא צפה, כשהחליט לתבוע את חברת הביטוח שלו בעקבות תאונת דרכים, שעבר לפני שש שנים. לטענתו, הפציעה שסבל בתאונה הותירה אותו עם נכות של 2.5 אחוזים, והוא אף ספג הפסדים עסקיים לא מעטים בתחום בו הוא עוסק: השכרת דירות שבבעלותו.

אלא שכאשר ניסה שופט בית משפט השלום בתל אביב, ד"ר מריו קליין, לנסות להבין את היקף עסקיו והפגיעה בהם בעקבות התאונה, החלה להצטייר תמונה חשודה במיוחד. בבעלות הנאשם שלושים דירות – אבל התובע לא הציג שום מסמכים לגבי תאריכי הרכישה שלהן או ההכנסות מהשכרתן. התובע טען כי העסיק את בני משפחתו כדי לסייע לו, בעקבות התאונה – אבל התובע התחמק מלענות כיצד שילם להם, והתברר כי בני המשפחה לא דיווחו על הכנסותיהם. לתובע, כך התברר, יש הכנסות גם ממסעדה ומבסטה בשוק – אבל גם לגבי טיב ההכנסות הללו הוא סירב למסור פרטים. לבסוף, התובע טען כי מעולם לא רכש שום דבר מטורקיה – בעוד אשתו מעידה כי ניהלו עסקים בטורקיה.

העובדה שא. מחזיק ברשותו עשרות דירות ומכניס עשרות אלפי שקלים בחודש, גילה השופט, לא הפריעה לו לקבל קצבאות תמיכה מהביטוח הלאומי, שם הציג את עצמו כאדם נכה הזקוק תמיכה כלכלית.

בסופו של דבר פסק השופט סכום פיצויים קטן לתובע, אבל רשם גם בפסק הדין כי על מנהל בתי המשפט לשקול להעביר את פסק הדין לשלטונות מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. "בתחילה סברתי שהתובע יכול לשמש כ'מנטור' ו'מורה דרך' מצויין לצעירים בארץ, הנאנקים תחת יוקר המחיה... ורק יכולים לחלום על רכישת דירה מהונם העצמי", כתב השופט בסרקזם. "הנה מופיע בבית המשפט אדם ללא השכלה, מרקע סוציו-אקונומי קשה ביותר, שאף נאלץ לקבל פטור משירות צבאי כדי לסייע בפרנסת המשפחה, ואף נתמך בקצבאות הביטוח הלאומי, ומצליח במו ידיו להתפרנס יפה מאוד מבסטה בשוק הכרמל ולהשכיר 30 דירות שבבעלותו בארץ. סברתי שהוא יכול להיות שותף של רוברט קיוסאקי בכתיבת הספר המצויין 'אבא עשיר, אבא עני' (בהוצאת מטר).

"אך במהרה התחיל לקנן בליבי החשד, שלא בפלא פיננסי מדובר, אלא במי שאולי עובר עבירות פליליות ובעיקר עבירות מס. לתובע אין ממש הסברים בקשר לצורת ניהול ה'בסטה' שלו, ועל אף שאשתו העידה שהם הכירו בטורקיה, כשהוא נסע לשם לרכוש סחורה, הוא טוען שאינו רוכש שם סחורות. כשנשאל מה הוא בדיוק מוכר, ענה 'כל מיני', וכשנשאל מתי הוא מנהל את הבסטה ומתי משכיר ואיך ולמי, כיצד הוא מחשב את ההכנסות של שכירויות בדירות השונות, כמה ובאיזו דרך הוא מקבל את התשלומים, ענה בהתחמקות 'פעם ככה ופעם ככה'".

השופט סיכם את הדברים באמירה שיש סיבה טובה לחשוד, שהתובע מעלים מס באופן שיטתי, ושאסור לבית המשפט להתייחס לכך בסלחנות, גם אם מדובר בממצא שהתגלה במקרה כתוצאה מהתביעה שהגיש א.

ועוד עקיצה אחת נכללה בפסק הדין. התובע העיד כי הוא משלם לבתו 7000 שקלים מידי חודש כדי שתעזור לו בהשכרת הדירות שבבעלותו לעובדים זרים. מעניין לציין, כתב השופט, כי אותה בת - שעוזרת לאכלס את דירות אביה בעובדים זרים – מוכרת כפעילה חברתית שמנהלת מאבק בדרום תל אביב כנגד הבאתם לעיר של אותם עובדים ממש...

תגיות:פיצוייםביטוח לאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה