מעניין

סגולה לאריכות ימים: קריאת ספרים

מחקר אמריקאי חדש גילה שקריאת ספרים היא לא רק מחכימה ומהנה – היא גם מקטינה משמעותית את הסיכון לתמותה בקרב מבוגרים

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

אם עד היום חשבתם שאריכות ימים תלויה, חוץ מאשר בסיייעתא דשמייא, בעיקר בתזונה נכונה ופעילות גופנית - תכירו את האלמנט החדש שמתברר כמאריך ימים: קריאת ספרים.

מחקר שהתפרסם בסוף השבוע שעבר בכתב העת האקדמי Social Science & Medicine הגיע למסקנה כי: "קריאת ספרים מספקת יתרון הישרדותי בקרב אנשים מבוגרים".

המחקר, שכלל 3965 משתתפים בני למעלה מחמישים ועקב אחריהם במשך 12 שנים, חילק את המשתתפים לשלוש קטגוריות: אלה שלא קראו ספרים בכלל, אלה שקראו ספרים למשך עד שלוש שעות וחצי בשבוע, ואלה שקראו במשך יותר משלוש שעות וחצי בשבוע.

התוצאות: אלה שקראו ספרים למשך עד שלוש שעות וחצי בשבוע היו בסיכון נמוך יותר ב-17% למות במשך תקופת המחקר בהשוואה לאלה שלא קראו ספרים כלל. אלה שהקדישו לקריאת ספרים יותר משלוש שעות וחצי בשבוע הפחיתו את הסיכון שלהם לתמותה ב-23%.

"אנשים שדיווחו אפילו על חצי שעה של קריאת ספרים ביום היו ביתרון הישרדותו משמעותי על פני אלה שלא קראו ספרים כלל", אומרת עורכת המחקר הראשית, בקה לוי – פרופסור לאפידמיולוגיה באוניברסיטת ייל.

המחקר גם מצא שספרים מועילים יותר להישרדות מאשר עיתונים או מגזינים, וכי השפעתם המגנה של ספרים מתמידה בלי הבדל מין, מצב כלכלי, השכלה או בריאות.

"הממצאים האלה מוכיחים כי בין התועלות של קריאת ספרים כלולים גם חיים ארוכים יותר שבהם אפשר לקרוא", סיכם המחקר.

 

תגיות:אריכות ימיםספרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה