חדשות בארץ

משרד הביטחון מתנצל: "לא השווינו בין הסכם מינכן להסכם הגרעין"

בעקבות הסערה שהתחוללה בסוף השבוע האחרון, משרד הביטחון בהבהרה: "אנו מייחסים חשיבות עצומה לברית האיתנה בין שתי המדינות"

אביגדור ליברמן (צילום: מרים אלסטר /פלאש 90)אביגדור ליברמן (צילום: מרים אלסטר /פלאש 90)
אא

משרד הביטחון בהודעת התנצלות: אמש (שני) פרסם משרד הביטחון הודעת הבהרה, על פיה לא נערכה השוואה בין הסכמי מינכן להסכם הגרעין. "לאור המשמעות השגויה שיוחסה בתקשורת להודעת מערכת הביטחון ביום ו' האחרון, שהתייחסה להסכם מינכן, ברצוננו להבהיר: מדינת ישראל ומערכת הביטחון הישראלית ימשיכו לעבוד בשת"פ הדוק ומלא עם ארצות הברית, מתוך הערכה עמוקה וכבוד הדדי", לשון ההודעה.

עוד כתב משרד הביטחון כי "ישראל נותרה מודאגת עמוקות מכך, שגם לאחר הסכם הגרעין עם איראן, ההנהגה האיראנית ממשיכה להצהיר כי יעדה המרכזי הוא השמדת מדינת ישראל וממשיכה לאיים על קיומה של ישראל במלים ובמעשים".

"ההבדל בין עמדת ישראל לזו של ארה"ב בנושא זה אינו פוגם באופן כלשהו בהערכתנו העמוקה לארה"ב ולנשיא ארה"ב על תרומתם האדירה לביטחונה הלאומי של ישראל ולחשיבות העצומה שאנו מייחסים לברית האיתנה בין שתי המדינות. ההודעה מיום ו' לא נועדה לעריכת השוואה ישירה, לא מבחינה היסטורית ולא מבחינה אישית. אנו מצטערים אם היא פורשה אחרת", נכתב בהודעתו של משרד הביטחון.

הפרשיה החלה בסוף השבוע האחרון, כאשר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, טען במסיבת עיתונאים במלאות שנה להסכם הגרעין ש"גם בישראל מצהירים כי איראן עומדת בחלקה בהסכם".

בתגובה על כך, הגיב משרד הביטחון הישראלי כי "בדיוק משום שהנחת הבסיס שלהם שלפיה גרמניה הנאצית יכולה להיות פרטנר לאיזשהו הסכם, הייתה שגויה ומשום שמנהיגי העולם דאז התעלמו מן הדברים המפורשים של היטלר ושאר מנהיגי גרמניה הנאצית". בהודעה זו נערכה השוואה בולטת בין הסכמי מינכן שנערכו עם היטלר, לבין הסכם הגרעין עם איראן.

גורמים מדיניים בכירים זעמו על ההודעה, והביעו חשש כי היא מעמידה בסיכון את תמיכתה הכלכלית של ארה"ב בביטחון ישראל.

כזכור, בלשכת ראש הממשלה הזדרזו להתנער מהדברים באופן מוחלט ולהבהיר שהם היו על דעת משרד הביטחון בלבד.

תגיות:משרד הביטחוןגרעיןאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה