חדשות בארץ

הצעת חוק: תיאסר חקירה נגד ראש ממשלה מכהן

ח"כ אמסלם יוזם חוק שיאסור על חקירה פלילית נגד ראש ממשלה מכהן. "אי אפשר להעסיק את ראש הממשלה, שעסוק בקבלת החלטות הרות גורל, בחקירות כמעט מדי יום"

דוד אמסלם (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)דוד אמסלם (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הפנים והסביבה ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) יוזם הצעת חוק חדשה שתאסור על חקירה פלילית נגד ראש הממשלה בגין עבירות קלות.

בפוסט שפרסם בפייסבוק, הסביר אמסלם את הצעת החוק שיוזם. "בהצעת החוק שלי מוצע כי לא תיפתח חקירה פלילית נגד ראש ממשלה בעבירה שדינה עד שישה חודשי מאסר", כתב.

אמסלם הוסיף והסביר כי ראש ממשלה בישראל עסוק בקבלת החלטות הרות גורל בסוגיות המשפיעות על הציבור כולו; מהלכים מדיניים, ביטחוניים, כלכליים וחברתיים. ''אי אפשר להעסיק אותו כמעט בכל יום בחקירות. אני לא מכיר מדינה דמוקרטית אחת בעולם שראש הממשלה שלה מככב בתדירות כזו בענייני חקירות ופרשיות שונות ומשונות", טען.

''אף אחד לא באמת מאמין שבכל העולם יש צדקנים ורק בישראל יש גנבים", כתב אמסלם, ופירט את החקירות שהעסיקו את ראשי הממשלהבישראל  בעשרות השנים האחרונות: "בשלושים שנה האחרונות לא היה ראש ממשלה אחד שלא היה עסוק בחקירות: רבין ופרשת הדולרים של רעייתו, ברק והעמותות, שרון והאי היווני, אולמרט והנסיעות, נתניהו והמתנות, הבקבוקים ועוד".

''כדי להימנע מכך, בהצעת החוק שלי מוצע כי לא תיפתח חקירה פלילית נגד ראש ממשלה בעבירה שבגינה העונש הוא עד שישה חודשי מאסר. עם זאת, מאחר שאין זה ראוי כי ראש הממשלה לא ייתן את הדין על עבירות אלה, מוצע לקבוע כי תקופת כהונתו לא תבוא במניין תקופת ההתיישנות של העבירה, וכך יהיה ניתן לחקור אותו בעניינה לאחר תום תקופת כהונתו", כתב אמסלם.

תגיות:ראש ממשלההצעת חוקדוד אמסלם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה