חדשות יהדות

דייני בית הדין הכריעו: "מותר להתאגד בארגון עובדים"

עובדים שביקשו לשמוע דעת תורה על התאגדות במקום העבודה, זכו לפסק דין תקדימי בנושא

חרדים במקום עבודתם (צילום: פלאש 90)חרדים במקום עבודתם (צילום: פלאש 90)
אא

במשך השנים האחרונות נראית יותר ויותר תופעה של עובדים אשר מתאחדים תחת ארגון עובדים במקום עבודתם כשמטרתם היא למצות את זכויותיהם, ובעת הצורך גם להצליח להיאבק ולשפר את תנאי העסקתם.

בימים אלו נחשף פסק דין שניתן לאחרונה לקבוצת עובדים חרדים שעמדה להתאגד וביקשה לשמוע דעת תורה על כך. העובדים פנו אל בית דינו של הגר"נ קרליץ וביקשו לדעת האם מותר להם להתאגד, ובאלו תנאים.

בעקבות הפניית השאלה כונס הרכב בכיר של דיינים, ביניהם הדיינים הגאון רבי שריאל רוזנברג והגאון רבי יעקב פרבשטיין, ובראשם הגאון רבי יהודה סילמן. הדיינים השיבו במענה מפורט, בו הם הסבירו: "רצון העובדים להתאגד על מנת למצות את המגיע להם, מוצדק וראוי", אך יחד עם זאת גם הדגישו: "התאגדות מותרת בתנאי שהיא לא תביא לפעולות שאינן על פי ההלכה. בכלל זה שאין לפנות לערכאות משפטיות, או לקובלנות לרשויות, אלא אם כן יקבלו היתר לכך מבית הדין כנדרש על פי ההלכה".

בדבריהם הם גם הוסיפו כי אם המעביד יפעל נגד ההתארגנות של העובדים (מה שאכן נראה בתקופה האחרונה, כאשר מעסיקים מאיימים לעתים על עובדים שמבקשים להתאגד ואף מפטרים אותם) – אז במידה שהמעביד הוא ארגון ציבורי, ייתכן שיש מקום על פי דין לתביעה נגד המעביד.

 

תגיות:איגוד עובדיםפסק דין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה