חדשות בארץ

גרים בפריפריה? אתם עלולים להמתין לתור בבית חולים במשך למעלה משנה

מחקר חדש גילה כי תורים לקבלת טיפולים רפואיים בפריפריה עלולים להימשך למעלה משנה. זמני ההמתנה הארוכים ביותר בארץ: בבתי חולים בדרום

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אם הזדמן לכם לנסות לקבוע תור לטיפול רפואי בבית חולים השוכן בפריפריה, בוודאי התוודעתם לכך שהתורים עלולים להיות ארוכים מאוד ביחס לבתי החולים במרכז. כעת זה גם רשמי: מחקר חדש של מכון טאוב חשף כי התורים בבתי החולים בפריפריה הם אכן הארוכים ביותר בארץ. 

המחקר נערך על ידי ליאורה בוורס, מנהלת תחום המדיניות במרכז טאוב, ופרופ' דב צ'רניחובסקי, יו"ר תוכנית מדיניות הבריאות במרכז טאוב. מהמחקר עלה כי זמני ההמתנה לניתוח בערים הגדולות – ירושלים, תל אביב וחיפה, קצרים בהרבה מזמני ההמתנה בבתי החולים בצפון ובדרום. בירושלים זמני ההמתנה קצרים ב-28% מהממוצע הארצי, ואילו בדרום זמני ההמתנה הם הארוכים ביותר בארץ – גבוהים ב-44% מהממוצע הארצי.

החוקרים גם חשפו פערים משמעותיים בין בתי החולים הציבוריים בזמני ההמתנה לניתוחים אלקטיביים. לצורך הדוגמא הם ציינו כי מטופל באחד מבתי החולים בחיפה עשוי להמתין לניתוח החלפת מפרק ירך כשלושה שבועות בממוצע, בעוד שבאחד מבתי החולים בדרום תהיה ההמתנה לאותו הטיפול במשך למעלה משנה. 

מבין בתי החולים נמצא כי בבתי החולים של שירותי בריאות כללית זמן ההמתנה הוא הארוך ביותר – כ-15% מעל הממוצע הארצי, ואילו בבתי החולים הפועלים כמוסדות ללא כוונות רווח זמן ההמתנה הוא הקצר ביותר – נמוך ב-32% מזמן ההמתנה הארצי הממוצע. לגבי בתי החולים הממשלתיים, נמסר כי זמן ההמתנה בהם נמוך ב-23% מהממוצע הארצי.

מחברי הדו"ח המליצו עקב הממצאים לחייב את בתי החולים לזמני המתנה מוגדרים והולמים מבחינה רפואית, ולאכוף את העמידה בזמנים אלו.  

תגיות:תוריםבתי חולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה