חדשות בארץ

האם גפני העביר תקציב לרפורמים?

תקציב של עשרה מיליון שקלים הועבר לציבור הרפורמי והקונסרבטיבי באישור ועדת הכספים. ח"כ גפני הודיע: "רימו אותנו, אנהל מלחמת עולם כדי שהתקציב לא יועבר"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סכום של עשרה מיליון שקלים הועבר השבוע מתחת לאפם של הנציגים החרדיים, ונועד לצורך בניית מקוואות עבור הציבור הרפורמי והקונסרבטיבי בישראל.

כיצד הדבר התרחש? אין זה ברור עדיין, אך כפי שמסתבר, התקציב נועד בהגדרתו "לצורך קידום תשתיות ומיזמים משותפים לחיזוק הקשר בין מדינת ישראל ליהדות התפוצות". עקב כך הוא הועבר בקלות בוועדת הכספים. אלא שיהדות התפוצות, כפי שהתברר מאוחר מידי, היא לא אחרת מאשר המתגיירים הרפורמים. הנורא ביותר הוא כי בכך שהמדינה מעבירה להם תקציבים, היא לא רק מעודדת את פעילותם, אלא גם מעניקה להם כביכול הכרה רשמית.

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, הסביר שלא ידע שהכסף מיועד לכך. "במידה והדבר נכון", הוא ציין, "אנהל על כך מלחמת עולם, לא אתן לזה לעבור". הוא גם הודיע כי אם אכן כך פני הדברים, הרי שראש הממשלה שיקר אותו.

בשיחה ל'הארץ', הסביר גפני בחריפות: "אם היו אומרים שמדובר במקוואות של רפורמים שקל לא היה עובר, ואם יתברר שזה נכון אני אנהל מלחמה גם כגפני וגם כיו"ר ועדת הכספים".

תגיות:ח"כ משה גפנירפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה