חדשות בארץ

חמישה ילדים בבני ברק נדבקו בחיידק הטורף

מגיפה בבני ברק? בשבעת השבועות האחרונים אושפזו בבתי החולים חמישה ילדים, לאחר שנדבקו בחיידק המניגוקוק, הידוע בכינוי "החיידק הטורף"

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

חמישה ילדים תושבי בני ברק נדבקו בחיידק המניגוקוק, המוכר בכינוי "החיידק הטורף", שניים מהם במצב קשה - כך מפרסם הבוקר (שני) העיתון 'ישראל היום'.

תינוק בן חצי שנה, תושב העיר, מאושפז במרכז הרפואי 'שניידר', כשמצבו קשה והוא מורדם ומונשם. התינוק נדבק בחיידק המניגוקוק, כאשר לפני שלושה שבועות נדבקה בחיידק זה קרובת משפחתו, פעוטה בת עשרה חודשים, אף היא תושבת העיר.

שלושה מקרים נוספים של דלקת קרום המוח בעקבות הידבקות בחיידק המניגוקוק דווחו בשבעת השבועות האחרונים. בסוף חודש יוני נדבק פעוט בן כמעט שנתיים בחיידק המניגוקוק. הוא אושפז בביה"ח מעייני הישועה ואובחן כלוקה בדלקת קרום המוח. בהמשך הוא אושפז בטיפול נמרץ בביה"ח שניידר ובחסדי שמים החלים. בני משפחתו וילדי המשפחתון בו שהה קיבלו טיפול אנטיביוטי מונע למניעת הידבקות.

שבועיים וחצי לאחר מכן אושפז עם דלקת קרום המוח ילד בן 6, כשמצבו קשה. גם במקרה זה ניתן טיפול מונע לבני המשפחה ולחבריו בכיתה בה למד.

למחרת אושפז ילד נוסף כבן 6 מבני ‍ברק, גם הוא עם דלקת קרום המוח, כאשר הקשר היחיד בין שני הילדים הוא סמיכות של מוסדות הלימוד.

בעקבות חמשת המקרים האחרונים, קוראים במשרד הבריאות לבתי החולים להגביר ערנות על מנת לזהות מקרים נוספים, חלילה.

למרות המקרים האחרונים, במשרד הבריאות מסתייגים ומציינים כי הם "לא רואים קשר בין המקרים מלבד צירוף מקרים". הודעה זו של משרד הבריאות באה בעקבות תוצאותיהן של בדיקות מעבדה של שלושה מהנדבקים, מהן עולה שמדובר בזנים שונים של הנגיף.

לפי נתוני משרד הבריאות, עד לסוף יולי האחרון דווחו בישראל 54 מקרים של דלקת קרום המוח בעקבות חיידק המנינגוקוק. מדובר בעלייה משמעותית לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה דווחו 32 מקרים של הידבקות בחיידק האלים.

תגיות:החיידק הטורףבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה