חדשות בעולם

בלתי נתפש: בגלל טראומת ילדות, 30 שנה לא נגעה במים זורמים

במשך 30 שנה, סבלה דנה מקמהון מבריטניה מפחד משתק, כשזרם מים כלשהו התקרב אל גופה. הסיבה: בגיל חמש נדחפה בעל כורחה, למגלשת מים. הורים: השגיחו היטב על ילדיכם, לבל יקרה להם דבר דומה חלילה

צילום אילוסטרציה: שאטרסטוקצילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
אא

כמה חשוב להשגיח על הילדים בכל מצב, ולנסות למנוע (גם אם לא במאה אחוז) מקרים כמו זה של דנה מקמהון, תושבת בריטניה בשנות השלושים לחייה, שמזה 30 (!) שנה – נמנעה מלבוא במגע עם מים זורמים.

לשאלה המתבקשת כיצד הייתה מתקלחת, עונה מקמהון כי לרוב היה זה מקערת מים עומדים שמולאה על ידי אחרים, ובעזרת ספוג ובו כמות מזערית של מים ("רק מה שנחוץ כדי להוריד מעליי את הלכלוך").

ובכל זאת, השבוע באה לקיצה מסכת הייסורים הארוכה, כאשר מקמהון פגשה במהפנט בשם רוברט היס, שהצליח למגר כליל את הפחד שלה ממים (בעגה המקצועית: אקוופוביה), בתוך שעה אחת בלבד. בעזרת טיפול קיניזיולוגי (מוח אחד) הצליח המטפל להחזיר את מקמהון לשנות ילדותה המוקדמות, ו'לעלות' על מקור הפחד שלה, שנגרם ככל הנראה כתוצאה מכך שילד שאינה מכירה – דחף אותה בעל כורחה למגלשת מים.

אותה גלישה 'מזוויעה' הותירה בה חותם שלילי ביותר, שבא לידי ביטוי בפחד ממים. אבל בתום הטיפול, מקמהון הרגישה אחרת לגמרי. "אני חשה הקלה עצומה, כאילו נולדתי מחדש", היא מתארת.

"כשפגשתי את דנה לראשונה, היא הייתה לחוצה מאוד מהתהליך ולא ידעה למה לצפות", משחזר היס. "כשהיא סיפרה לי על המקרה של הדחיפה למגלשת המים, הבנתי שהיא בעצם דמיינה תרחיש שמעולם לא התרחש - הדמיון הזה שמא תטבע תוך כדי גלישה במגלשת המים.

"בפועל, אביה חיכה לה בסוף המגלשה ואף הצליח לתפוס אותה בזרועותיו לפני שהגיעה לבריכה, אבל הדמיון שלה עבד שעות נוספות, וצייר לה מציאות שלא הייתה ולא נבראה. באמצעות שפה שלקוחה מעולם הדמיון המודרך, הצלחתי לעזור לה ולהרוס את בניין הדמיון הזה, שמשהו נורא עשוי לקרות לה אם תתקרב למים. אני שמח שהצלחתי להיכנס לתת מודע שלה, ולפעול שם בנקודה הספציפית הזו".

תגיות:מיםטראומהחופשפארקילדיםסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה