מעניין

יצא בשן ועין: העיוור שב לראות, לאחר ששן הושתלה בעינו

מדהים: פועל בניין בן 45 מבריטניה, נותר עיוור אחרי תאונת עבודה שאירעה לו לפני עשור. אלא שבאמצעות מבצע השתלה מדהים שבמסגרתו הושתל חלק מהשן שלו לעין הפגועה – הוחזרה אליו ראייתו, והאירה בין רגע את עולמו החשוך

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

מרטין ג'ונס בן ה-45 אמנם לא נולד אדם עיוור, אבל תאונת עבודה שעבר לפני כעשור באתר הבנייה בו עבד, נטלה ממנו כליל את יכולת הראייה. היה זה אחרי שגוש אלומיניום חם, התפוצץ בפניו תוך כדי עבודה במתחם הגרוטאות - ג'ונס סבל מ-37 אחוזי כוויה, ונאלץ לחבוש גרב מיוחד על פניו, למשך 23 שעות ביממה.

הוא עבר ניתוח להסרת עינו השמאלית, אולם את עינו הימנית הצליחו הרופאים להציל – אם כי עדיין לא היה מסוגל לראות דרכה. אמנם נעשה ניסיון להציל את ראייתו על ידי השתלה של תרומות תאי גזע, אך הניסיון כשל, ובמשך עשר שנים תמימות - כל מה שראה היה חושך אפל.

אבל דווקא אז, כשנדמה היה שאפסה תקווה ואין עוד שום אפשרות להצילו, הגיעה הישועה. "שמעתי על כך שמומחים ממרפאת העיניים 'סאסקס' בעיר ברייטון, מבצעים ניתוחי השבת ראייה לאנשים כמוני, והתלהבתי", מסביר ג'ונס.

כשהבין שלמעלה מחמישים אנשים בעולם כבר עברו בהצלחה ניתוחים זהים, הסכים לנסות את מזלו, והצטרף ל'מהפיכה' שהבטיחו הרופאים. הרעיון שעומד מאחורי המהפכה הוא להשתמש בקטע קטן מהחלק הפנימי של הלחי ובחלק דק של השן, ולהשתיל אותם ממש מתחת לעפעף, במקום שבו הוא אמור להיות מכוסה ברקמה. אותו חלק מהשן, בעצם מהווה תמיכה ובסיס להחזקת עדשה מעשה ידי אדם.

לאחר שעות ספורות בחדר הניתוח, הצליחו הרופאים בהליך המסובך ומר ג'ונס, היה מסוגל לראות את אשתו גייל – אותה נשא לאישה עוד בהיותו עיוור, לפני כשש שנים - בפעם הראשונה.

תגיות:עיווררפואהרץ ברשתניתוחנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה