בריאות ותזונה

מחקר חדש: בני משפחה תורמים לאריכות ימים שלכם ; חברים - לא ממש

מחקר שנערך בארה"ב גילה כי יחסים קרובים עם בני משפחה העלו משמעותית את תוחלת החיים. לקשר טוב עם חברים, לעומת זאת, לא היתה השפעה כזו

אא

מחקר שהוצג ביום א' האחרון במפגש השנתי של אגודת הסוציולוגיים האמריקאית מגלה: בני משפחה קרובים חשובים לבריאות הרבה יותר מחברים קרובים.

החוקרים ביקשו מ-3000 מתנדבים בגילאי 57 עד 85 לרשום שמות של חמישה מהאנשים הקרובים אליהם ביותר – לא כולל בני זוג – ולהסביר את טיב הקרבה ביניהם. רוב המשתתפים במחקר היו אנשים בריאים, נשואים, שנראו שמחים למדי ודיווחו שאינם בודדים במיוחד.

החוקרים עקבו אחרי המשתתפים וגילו שאלה עם יותר בני משפחה ברשת החברתית הקרובה שלהם היו בסיכון נמוך יותר למות. חברים קרובים, לעומת זאת, לא העלו את תוחלת החיים.

ד"ר ג'יימס איבניוק, החוקר מאוניברסיטת טורונטו שביצע את המחקר יחד עם עמיתו ד"ר פיליפ שומר מאוניברסיטת שיקגו, אומר כי הם הופתעו מהתוצאות. "מכיוון שחברים, בניגוד לבני משפחה, אפשר לבחור, היינו מצפים שמערכות יחסים עם חברים יהיו משמעותיות יותר לתוחלת החיים, כי אתה יכול להתאים את החברים שלך לצרכים הספציפיים שלך", הוא מסביר. "אבל ההשערה הזו לא נתמכת על ידי הנתונים שחשפנו. דווקא האנשים שאנחנו לא יכולים לבחור והם לא יכולים לבחור אותנו, הם אלה שמספקים את היתרון הגדול ביותר לאריכות ימים".

המחקר מצא כי אנשים שאמרו כי הם מרגישים 'קרובים מאד' לבני משפחתם היו בסיכון של שישה אחוזים למות בחמש השנים הבאות – סיכון פחות משמעותית מ-14 אחוזי הסיכון עבור אלה שאמרו שאינם מרגישים קרבה לבני משפחתם.

למה דווקא הקרבה לבני משפחה היא משמעותית כל כך? החוקרים העלו השערה לפי לבני משפחה יש יותר סמכות להתערב בענייני בריאות של קרוב משפחתם, וכן שקשר עם בני משפחה הוא כנראה מספק יותר במובנים מסוימים. בנוסף, הם אמרו, "בהשוואה לחברים, קבלת תמיכה מהמשפחה איננה מותנית בתוכן הרגשי של מערכת היחסים. בני משפחה מסוימים הם אולי מלחיצים או מעיקים, אבל הם עדיין יזכו לתמיכה ממשפחתם".

 

תגיות:תוחלת חייםמחקר חדשקשרי משפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה