חדשות בארץ

סערה: מדינת ישראל נגד שבת קודש

המתיחות בנוגע לעבודות השבת ברכבת גוברת: ראש הממשלה מסרב לבטל  את העבודות בשבת, ואילו גפני מזהיר: "אם יתקיימו חילולי השבת הרי שביום ראשון לא נמשיך להתנהל כפי שהתנהלנו עד היום"

חבר הכנסת משה גפני (צילום: פלאש 90)חבר הכנסת משה גפני (צילום: פלאש 90)
אא

בוקרו של יום שישי נפתח השבוע כשבמערכת הפוליטית שורר מתח רב, וזאת בעקבות הלחצים שהפעילו חברי הכנסת החרדים נגד עבודות הרכבת בתל אביב שעומדות להתבצע בשבת ולגרום לחילולה.

חברי הכנסת יעקב ליצמן, אריה דרעי ומשה גפני שלחו אתמול (יום ה') מכתב לראש הממשלה ודרשו ממנו להורות על ביטול חילולי השבת בעבודות הרכבת הצפויות להתבצע בשבת הקרובה.

הם גם התריעו: "עבודות אלו, אם יבוצעו בהנחיית ממשלת ישראל בראשותך תוך חילול השבת בפרהסיה, יהוו תקדים חמור מאוד והפרה בוטה של הסטטוס קוו. תהליך זה מוביל להפיכת השבת הציבורית במדינת ישראל למרמס, דבר שלא קרה מאז הקמת ישראל".

אתמול, לקראת חצות הלילה, התקיימה שיחה בין ראש הסגל החדש יואב הורביץ לראשי סיעת יהדות התורה, במהלכה הוא השיב על מכתבם בנוסח הבא: "אין ביכולתנו לבטל את העבודות בתל אביב בשבת הקרובה, לגבי שאר העבודות תינתן תשובה בהמשך".

בהודעה רשמית הבהיר נתניהו הבוקר כי "חלק מהעבודות בפרויקט יידחו, אך כל העבודות שדחייתן כרוכה בסיכון חיים יתקיימו כמתוכנן, כולל זו בנתיבי איילון".

הכוונה בביטוי 'סיכון חיים' נוגעת כפי הנראה לחוות דעת של המשטרה שנשלחה אתמול לנתניהו והבהירה כי לא ניתן לקיים את העבודות באמצע השבוע, כיוון ש"העבודות מחייבות חסימה חלקית אך משמעותית של נתיבי איילון דרום. לא ניתן לבצע באמצע השבוע חסימה כזו, היות שהיא תגרום לפקקי תנועה ולחסימות בכל אזור גוש דן. בנוסף, כוחות ההצלה לא יוכלו לנוע באזור, דבר המהווה סכנת חיים לכל האזרחים".

למרות זאת, חברי הכנסת החרדיים הודיעו שהם אינם מוכנים לשתוק, וח"כ משה גפני צוטט בעיתון יתד נאמן כשהוא מאיים: "אם אכן יתקיימו חילולי השבת הרי שביום ראשון לא נמשיך להתנהל כפי שהתנהלנו עד היום. בנושא הזה אין שום מקום לפשרות".

במידה והעבודות יתקיימו בשבת (כפי שלמרבה הצער מתוכנן) הן יחלו היום בשעה 16:00 ויימשכו ברצף עד למחרת, בשעה 19:30.

תגיות:חילול שבתרכבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה