מעניין

איך הצליח רופא עם שלוש אצבעות חסרות בכף היד להשיג כפפות מתאימות?

במשך 11 שנים ניסה ד"ר שון בראנץ' להשיג כפפות שיתאימו לכף ידו הימנית, בה יש רק אגודל ואצבע אחת. בשבוע שעבר הוא קיבל סוף סוף את זוג הכפפות האידיאלי עבורו

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

ד"ר שון בראנץ' הוא רופא אמריקאי עם בעיה יוצאת דופן: כבר 11 שנים שהוא מחפש כפפות גומי רפואיות שיתאימו לכף ידו.

רופאים אמורים לעטות כפפות בעת ביצוע בדיקות גופניות, כדי למנוע העברת זיהומים מחולה אחד למשנהו. אבל לד"ר בראנץ' יש נתון יוצא דופן שמסבך את העניין: הוא נולד עם כף יד ימין שבה רק בוהן ואצבע אחת. זה לא מנע ממנו להצליח בלימודי הרפואה, אבל כן סיבך אותו בכל מה שקשור לענייני כפפות.

"חיפשתי כפפות מתאימות מאז השנה הראשונה של לימודי הרפואה שלי, חיפשתי בכל המדינה – בדקתי אפילו בחנויות האפקטים המיוחדים בהוליווד", אומר ד"ר בראנץ'. הכל ללא הועיל. שוב ושוב הוא נאלץ לעטות כפפה שלא מתאימה לכף יד ימין שלו ומקשה עליו לעבוד בנוחות.

הפתרון הגיע ממקום לא צפוי. ג'יני דאן, עובדת בכירה במערך הדוברות של חברת קימברלי-קלארק ולשעבר חברתו לכיתת התיכון של בראנץ', שמעה על הבעיה שלו והגתה פתרון מקורי. היא התייעצה עם מומחים בחברה, שביקשו מדאן לשלוח תצלום מדויק של כף ידו הימנית. בעזרת מדפסת תלת ממדית, הם הדפיסו עבורו כפפות מיוחדות שמתאימות לו בדיוק.

"הם שלחו לי את אב הטיפוס וזו הייתה התאמ הלא רעה", אמר ד"ר בראנץ'. "ואז הסרטתי את עצמי לובש את הכפפה ומתאר איפה בכל זאת היא מידי לוחצת או מידי רחבה, וכיצד צריך לתקן אותה. הם שלחו את זה לצוות שלהם במלזיה שיצר אב טיפוס חדש, וככה התנהל ההלוך ושוב בינינו עד שהשגנו את הכפפה המושלמת". התהליך כולו ארך מספר חודשים.

"עולם העסקים האמריקאי מקבל בדרך כלל מוניטין גרוע, אבל אני חושבת שאם אתה מסתכל מאחורי הקלעים על האנשים בחברות הללו, הם אנשים טובים שמנסים לעשות דברים טובים באמת", אומרת ג'יני דאן.

עם השלמת המשימה בהצלחה, ד"ר בראנץ' קיבל משלוח הכולל אספקה של כפפות מתאימות לשנה שלמה, יחד עם הבטחה שיוכל להזמין עוד מתי שירצה. הדבר היחיד שהוא נדרש לשלם עליו הוא העלות (הנמוכה) של המשלוח.

"וממש לא אכפת לי לשלם על זה", הוא מצהיר. "הייתי מוכן לשלם גם מיליון דולר על הכפפות הללו. אין להן מחיר מבחינתי".

ד"ר בארנץ' משתמש ב-150 זוגות כפפות בשבוע. הכפפות החדשות והמתאימות, הוא אומר, לא רק יאפשרו לו לעבוד ביתר נוחות אלא גם יחסכו לו זמן בלבישת הכפפה ותמרונה לצורה שתאפשר לו לעבוד.

תגיות:מענייןרופא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה