חדשות בעולם

משבר הפליטים בגרמניה: הסוף לא נראה באופק

הפליטים ימשיכו לזרום לגרמניה, כשברקע ביקורת הולכת וגוברת של הציבור הגרמני, כמו גם של חברות אחרות באיחוד האירופאי

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בעיצומו של משבר פנימי עמוק המתחולל בגרמניה בעקבות גל הפליטים העצום שהגיע למדינה בשנה האחרונה ואירועי הטרור בחודשיים האחרונים, הודיע בסוף השבוע משרד ההגירה והפליטים הגרמני כי הוא מצפה לגל של 300,000 פליטים נוספים מהמזרח התיכון. המשרד הוסיף כי מספר גדול יותר של פליטים יעמיד במבחן קשה את המשאבים הממשלתיים.

בשנה האחרונה הגיעו לגרמניה למעלה ממיליון פליטים, רובם הגדול מהמזרח התיכון ומאפגניסטן. רוב הפליטים הם גברים צעירים מוסלמים, רווקים, ומומחים מזהירים כי נוכחותם בגרמניה הינה פצצת זמן מתקתקת. בחודשים האחרונים התגברו הדיווחים לא רק על ניסיונות טרור שבהם היו פליטים מעורבים אלא גם על אחוז גבוה של פשיעה ביניהם.

משרד ההגירה הדגיש כי הוא יעשה הכל לשלב את הפליטים בשוק העבודה במהירות האפשרית, אבל הוסיף גם כי היטמעותם בחברה הגרמנית היא תהליך שיארך זמן רב ויעלה כסף רב.

לא בטוח בכלל שלציבור הגרמני תהיה סבלנות לתהליך הזה. סקר שנערך בסוף השבוע שעבר מצא כי יותר ממחצית מאזרחי גרמניה סבורים שהקנצלרית, אנגלה מרקל, מטפלת בנושא הפליטים בצורה גרועה. 50% אמרו כי יתנגדו להמשך כהונתה כקנצלרית לאחר בחירות 2017.

גרמניה מתמודדת גם עם ביקורת קולנית הולכת וגוברת מפני חברות אחרות באיחוד האירופאי. בסוף השבוע שעבר נפגשה מרקל עם ראשי מדינות פולין, סלובקיה, צ'כיה והונגריה, אבל לא הצליחה לרכך את התנגדותן. נציגיהם אמרו לתקשורת כי הם מסרבים לאמץ את שיטת 'המכסות' שגרמניה מנסה לכפות על שאר מדינות האיחוד, וכי למדינותיהם אין את המשאבים והכיסים העמוקים של גרמניה, כך שאינם יכולים לקלוט מספר גבוה של פליטים.

ביום חמישי האחרון הצטרף לביקורת הגלויה גם שר ההגנה של אוסטריה, האנס פטר דוסקוזיל. בריאיון שהעניק לעיתון אוסטרי כינה דוסקוזיל את מדיניותה של מרקל: 'חסרת אחריות'. "המדיניות הזו פוגעת באירופה בכלל ובאוסטריה בפרט", הדגיש השר. "אוסטריה היא לא חדרי ההמתנה לגרמניה", הוא הוסיף, מתייחס לעבודה שפליטים רבים חוצים את הגבול לאוסטריה בתקווה להתקבל כפליטים לגרמניה בשלב מאוחר יותר.

הדרך הנכונה לפתור את משבר הפליטים, הציע דוסקוזיל, תהיה לכנס וועידה מטעם האו"ם שתדון בצעדים הנדרשים כי לזרז את תהליך החזרת הפליטים למדינות המוצא שלהם.

תגיות:פליטיםאירופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה