בריאות ותזונה

למה לא כדאי לכם לזרוק את קליפות תפוחי האדמה?

על דיאטת קליפות תפוחי אדמה כבר שמעתם? הפחתת כולסטרול בדם, מיגור תאים סרטניים, חיזוק מערכת החיסון, איזון הכמיהה למתוקים, ועוד. היום אני כבר מבינה: מי שקיים את הניצולים הללו בכל שנות המלחמה - הוא הקב"ה, שברוב רחמיו הקדים 'תרופה' למכה, וברא חומרים חיוניים גם בקליפות של הירקות והפירות שאנחנו אוכלים

אא

בנעוריי, קראתי עשרות ספרים ועדויות של ניצולי שואה, שסיפרו כיצד ניצלו הודות לקליפות תפוחי אדמה שאכלו. כולם חקוקים עד היום במוחי: האחד היה טבח במטבח של אושוויץ, שאכל את קליפות תפוחי האדמה שבישל לקציני הס.ס, האחרת ברחה עם משפחתה מיער ליער וניזונה מקליפות סלק ותפוחי אדמה שחילקו הגויים לבעלי החיים שלהם... ועוד ועוד.

אני זוכרת שתמיד שאלתי את עצמי – איך. כיצד זה ייתכן שגוף עם מערכות כל כך מורכבות, יצליח להתקיים רק מאכילת 'זוטות' שכאלה? הרי בשביל להזין את הגוף נדרשים כל אבות המזון. הבנתי שמדובר בסוג של נס, רק לא הבנתי איך 'הנס' הזה מתלבש ב'טבע', דהיינו בטבעו של אדם שאוהב ורגיל לאכול כמויות נכבדות של מזון.

כשחזרתי בתשובה הבנתי כבר. מי שקיים את הניצולים הללו בכל שנות המלחמה - הוא הקב"ה, שברוב רחמיו הקדים 'תרופה' למכה, וברא חומרים חיוניים גם בקליפות של הירקות והפירות שאנחנו אוכלים: מעניין לציין שקליפות תפוחי אדמה מכילות חומרים מזינים וחיוניים, לא פחות מאשר בתפוח האדמה כולו. ויטמין C, ויטמין B, סידן, פיטוכימיקלים (שבין היתר, מחריבים תאים סרטניים) ועוד ועוד...

קליפות תפוחי אדמה הן למעשה בריאות פי כמה מתפוח האדמה עצמו, היות והן מכילות הרבה פחות סוכר מאשר בתפוח אדמה שלם – זו גם הסיבה שברוב הדיאטות בעולם, לא מרבים לשלב תפוחי אדמה בתפריט, ומעדיפים את הבטטות על פניהם.

הסיבה פשוטה: הבטטות מכילות כמות עשירה של בטא קרוטן, אפס כולסטרול, וכמות מזערית של שומן. בדומה אליהן, גם קליפות תפוחי האדמה מתאפיינות, פחות או יותר, באותם ערכים תזונתיים.

אז מהם היתרונות הבריאותיים שבאכילת קליפות תפוחי אדמה?

הפחתת הכולסטרול בדם

קליפות תפוחי אדמה מכילים רמה גבוהה של סיבים תזונתיים, פוליפנולים וגליקואלקלואידים – חומרים שעוזרים במיגור השפעתו החזקה של הכולסטרול על גופנו.

שיפור תפקודי הגוף בזמן מחלת הסרטן, ולוחמה בתאים הסרטניים

הפיטוכימיקלים הרבים שנמצאים בקליפות תפוחי האדמה, עוזרים בשיפור תפקודי הגוף בזמן מחלת סרטן, ואחרות.

חיזוק מערכת החיסון

בהיותן עתירות בוויטמינים C, B, וסידן – קליפות תפוחי האדמה משמרות את החוזק הטבעי של מערכת החיסון, ומחדשות את האנרגיה שלה.

איזון הכמיהה למתוקים

אמנם זה לא בדוק מחקרית, אבל גולשת שניסתה מתכון לדיאטה המבוססת על שילוב של קליפות תפוחי אדמה בשלל וריאציות - בתפריט היומי שלה, כתבה כך: "אתמול בערב שוב אכלתי את הממתק החדש שלי, קליפות תפוחי אדמה. אפיתי אותן בתנור עם התבלינים שאני אוהבת ומעט שמן, והרגשתי שאני אוכלת במסעדת גורמה. נהניתי מאוד, אבל עזבו את זה. הפעם לא חיפשתי ממתקים בארון, כמו שאני עושה בדרך כלל – לפעמים אפילו רבע שעה אחרי שסיימתי לאכול".

גולש אחר הגיב על הדברים וכתב שהוא דיאטן במקצועו, ושהוא שמע על הדיאטה הזו. "אני לא ממליץ להגזים איתה", כתב, "אבל אני מסכים איתך שיש בזה משהו".

גולשת אחרת הצטרפה לניגון וכתבה כי היא חושבת שזה נובע מהעובדה שלקליפות תפוחי אדמה יש הרבה סיבים תזונתיים. "הסיבים מתנפחים בקיבה, ונותנים תחושה של שובע כאילו אכלתם בשר או ארוחה דשנה אחרת, ולכן הגוף כבר לא מחפש תוספות אחרות. כן, גם לא מתוקים". בקליפות תפוחי אדמה ישנה כמות גדולה של אשלגן ומינרלים אחרים כמו גם אומגה 3, שצריכתם היומיומית מפחיתה את הסיכון ללקות בהתקף לב, שבץ, או מחלות לב אחרות.

ולקראת סיום, שלושה טיפים לשימוש חיצוני:

  • שפשוף קליפות תפוחי אדמה על שיער מאפיר, יעניק לו גוון הדומה לצבע שיערכם הטבעי, תוך שבועות ספורים.
  • קליפות תפוחי אדמה שתשפשפו על עור מלא פצעי בגרות ונקודות שחורות, ישפר את מצבו פלאים. אותו הטיפ מעולה גם נגד לטיפול בשקיות שחורות שנוצרות מתחת לעיניים.
  • קליפות תפוחי אדמה יכולות לשמש כגם כפתרון טבעי להרגעת כוויות שמש או כוויות אחרות.
תגיות:ויטמיניםתפוחי אדמהקליפותבריאותתזונהשואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה