חדשות בארץ

פרמדיק במשפט אזריה: "היה כאוס נוראי. פחדתי שאתפוצץ"

משפטו של אלאור אזריה ממשיך הבוקר. עדי ההגנה טוענים כי חשו סכנה מהמחבל הפצוע. "22 שנה אני במד"א ואיני זוכר כאוס דומה כפי שהיה בחברון", העיד פרמדיק מד"א שהיה בזירה

אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)
אא

בבית הדין הצבאי בקריה ממשיך גם הבוקר (חמישי) משפטו של אלאור אזריה. עדי ההגנה ממשיכים לעלות לדוכן ולשנות את פני התמונה במשפט המתוקשר.

זכי יהב, פרמדיק מד"א בזירה, העיד בעדותו כי היה כאוס במקום, וכי הסיטואציה באותו פיגוע היתה שונה מזו שהתרגל אליה בפיגועים קודמים, "אני בדרך כלל באירועים כאלה מאד רגוע, אבל כשהגעתי לזירה היתה המולה וצעקות שהמפגעים זזים ולא מנוטרלים. אני מתחיל לרוץ לשם. פחדתי שאני הולך להתפוצץ".

הפארמדיק הוסיף ותיאר כי "היתה המולה, פחד באוויר, צעקות אימה מאנשים שחלקם אני מכיר וחלקם לא, צעקו שצריך חבלן דחוף. מאנשים שבדרך כלל רגועים, שאני עובד איתם יום יום. צעקות לסכנת חיים מוחשית".

יהב התבקש להתייחס לטענת התובע לפיה החשש מקיומו של מטען חבלה הוא פיקציה והשיב כי המילה "פיקציה" היא זלזול בחיי אדם.

"האיום הזה קיים כל הזמן, אסור לנו כחובשים להתעלם ממנו. צריך לדעת כל הזמן שבגזרה זאת יבוא מישהו ויפעיל מטען", טען.

בהמשך העדות, דחה יהב את הטענות שנשמעו בעדותו של המ"פ לפיהן תושבי חברון אינם מטפלים במחבלים פצועים. "לא מכיר חובש אצלנו בגזרה שלא מטפל בכל אדם באשר הוא אדם. עופר אוחנה אישית סייע לי בכמה אירועים", אמר הפרמדיק.

השופטת אל"מ מאיה הלר שאלה את העד: "אתה מכיר אירוע מכל ניסיונך המקצועי שבו מחבל דקר עם סכין ואז התפוצץ עם חגורת נפץ?". יהב השיב לה, "לא מכיר".

המשפט חודש בתחילת השבוע, ומאז העלו הסנגורים שורת גורמים שהיו בזירה וטענו שהנוכחים באזור הפיגוע חששו שהמחבל נושא עליו מטען נפץ.

בין השאר העידו סגן מ', מפקד מחלקה בזירה, שטען שהמחבל היווה סכנה ולכן הציב עליו חייל לאבטחה, וחבר כיתת הכוננות בחברון, אשי (אהרון) הורביץ, שחיזק את גרסת אזריה שלפיה חש סכנה מהמחבל הפצוע.

בהמשך יעיד מטעם ההגנה סגן מפקד הפלוגה.

תגיות:אלאור אזריהמשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה