חדשות בעולם

דרמה בתעשיית החלל הישראלית: הלוויין עמוס 6 נהרס בפיצוץ רקטה

הלוויין הישראלי עמוס 6 שהיה אמור להיות משוגר בשבת הקרובה לחלל, התנפץ ונהרס. מומחים מסבירים: "זהו נזק משמעותי לתעשיית החלל הישראלית"

זירת האירוע (צילום מסך)זירת האירוע (צילום מסך)
אא

תעשיית החלל הישראלית ניזוקה באופן משמעותי, בעקבות כך שהלוויין הישראלי עמוס 6 התפוצץ, יומיים לפני שיגורו שתוכנן לשבת הקרובה.

הדבר קרה היום (חמישי) אחר הצהריים, כאשר הרקטה של חברת SpaceX שהייתה אמורה לשאת את הלוויין הישראלי לחלל, התפוצצה במהלך ניסוי בנמל החלל קייפ קנברל בפלורידה. כתוצאה מכך נהרס הלוויין באופן מלא. מחברת SpaceX נמסר כי 'חריגה' היא שגרמה לפיצוץ הרקטה, לאובדנה וכן לאובדן המטען שהיה עליה. בחברה הדגישו כי "באירוע לא היו נפגעים". עם זאת, דיווחים מהמקום העידו על כך שהפיצוץ גרם לכך שבניינים, במרחק של מספר קילומטרים, רעדו ונשמעו גם פיצוצים נוספים. מומחים הוזעקו  כדי לערוך בדיקות באזור ולוודא שלא התפשט רעל באוויר.

את המשמעות של פיצוץ הלוויין עוד מוקדם מכדי לאמוד, אך כפי שציינו מומחים – נראה כי הנזק העיקרי מאובדן הלוויין יהיה בכך שיחלפו עוד מספר שנים, עד שיהיה ניתן להחליף בחלל את אחד הלוויינים האחרים של ישראל.

מהתעשייה האווירית נמסר: "לוויין התקשורת עמוס 6 היה הגדול והמתקדם שנבנה אי פעם במדינת ישראל על ידי התעשייה האווירית עבור חברת חלל. בניית הלוויין הסתיימה זה מכבר והוא הועבר לאתר השיגור לטובת שילוב עם המשגר של חברת ספייס X עמה התקשרה חברת חלל. צר לנו על אובדנו של הלוויין. תחום לוויינות התקשורת הוא אסטרטגי עבור התעשייה האווירית ועבור מדינת ישראל ואנו מקווים כי המדינה תמשיך לפעול לטובת שימור הידע בתחום והמשך ייצורם של לווייני תקשורת ישראליים".

תגיות:לווייןעמוס 6

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה