בריאות ותזונה

מבשרי החורף: 10 יתרונות בריאותיים של פירות הדר

מחקרים רבים שבדקו את יתרונותיהם הבריאותיים של פירות ההדר, מצאו כי סגולותיהם נובעות בעיקר הודות לעובדה שהם עתירים בויטמינים A, C, ו-E כמו גם בסיבים תזונתיים ובשאר חומרים החיוניים לתפקוד תקין של גופנו. רגע לפני שהחורף מגיע, קבלו תזכורת על החשיבות שבצריכתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקרים רבים שבדקו את יתרונותיהם הבריאותיים של פירות ההדר, מצאו כי סגולותיהם נובעות בעיקר הודות לעובדה שהם עתירים בויטמינים A, C, ו-E כמו גם בסיבים תזונתיים ובשאר חומרים החיוניים לתפקוד תקין של גופנו.

אכילה סדירה של פירות הדר, כך עולה מנתוני המחקרים, אף תורמת להקטנת אחוזי הסיכון ללקות בהתקפי לב, סרטן, אירוע מוחי, מומי לידה ועוד. אז מה הופך את פרי ההדר לחיוני כל כך לגופנו? הנה 10 עובדות שיעזרו לכם להבין את חשיבות התצרוכת היומיומית שלהם:

1. פירות ההדר מכילים כמויות נכבדות של ויטמין C שיתרונותיו לגופנו רבים וטובים: חיזוק בריאות השן, עמידות בפני זיהומים, חיזוק דפנות הלב והרחבת עורקיהם, מניעת היווצרות כיבים פנימיים, סיוע בספיגת ברזל, חיזוק מערכת החיסון ושיפור ביצועיה, סיוע בדחיית מחלות שונות – ביניהן שפעת.

2. חומצה פולית אף היא נמצאת בפירות ההדר, ומסייעת בשורה ארוכה של תפקודים משמעותיים כמו שמירה על נפח הדם וסיוע בוויסות רמת ההומוציסטין בדם (יצויין שרמה גבוהה מדי של הורמון זה, מסכנת אנשים שסובלים ממחלות בכלי הדם והלב).

3. פירות ההדר, ובפרט תפוזים, מכילים רמה גבוהה של סידן, שהכרחי לבנייה וחיזוק עצמות השיניים.

4. מיצים טבעיים מפירות הדר מכילים רמה גבוהה של סיבים תזונתיים מסוג צלולוז, המוצלולוז, ליגנין ופקטין. הפקטין ידוע בחשיבותו הרבה לוויסות וספיגה של הכולסטרול ומיצי המרה, ממערכת העיכול אל הדם.

5. הפלבנואידים הם חומרים מעכבי חמצון שנמצאים בפירות הדר ברמה די גבוהה, ובפרט בקליפה ובמיץ. הפלבנואידים מקטינים את הסיכון ללקות בשבץ מוחי, מחלות לב וזיהומים שונים, מחזקים את מערכת הדם ואף מונעים שטפי דם פנימיים כגון דימומי חניכיים.

6. הפקטין שמצוי בקליפות ההדרים ידוע כקטליזטור למיגור מתכות ושאר רעלים המצטברים בגוף. בקליפה הפנימית והלבנה של ההדרים (המכונה אלבדו) ישנם סיבים מסיסים שאחראיים על הורדת רמות הסוכר והכולסטרול הרע, ומצטיינים בסיוע להורדת משקל, בצמוד לתזונה נכונה.

7. הקרוטנואידים הן מולקולות שנמצאות בפירות ההדר הכתומים-אדומים, והאחריות לצבעם. בפירות הדר אלו ישנה רמה גבוהה של ויטמין A, שמתפקד לא רק כוויטמין אלא אף כנוגד חמצון. צריכה של מיץ אשכוליות אדומות, מספקת גם כמות גבוהה של לקופן ובטא קרוטן.

8. אכילה יומיומית של פרי הדר או שתיית מיץ טבעי מפירות הדר בעת שפעת או מחלה אחרת המלווה בחום – תסייע בהורדת חום הגוף.

9. נמצא כי יש קשר ישיר בין צריכת פירות הדר כסדר לבין בריאות השיניים והחניכיים. בנוסף לכך, הגירוי שנגרם לבלוטות הפה כתוצאה מחומציותם של פירות ההדר, משחררת נוזל ששוטף את השיניים לא רק משאריות מזון אלא אף מחיידקים שהצטברו בהן.

10. ויטמין A שמספקים פירות ההדר הכתומים משפר משמעותית את יכולת הראייה, מעכב את הזדקנות העור, משפר את זרימת הדם בגוף, משפר תהליכי מטבוליזם, מעולה לריאות ומביא להקלה משמעותית בכאבי גרון ושיעול.

הערה: כמות הצריכה המומלצת לנשים הרות עומדת על שתי מנות של פרי הדר ליום. שתיית מיץ פירות הדר טרי, תעזור לאישה ההרה לשלוט על משקל גופה, ולמתן את העלייה האופיינית לתקופה זו.  

תגיות:ויטמיניםמחלותפירות הדרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה