בריאות ותזונה

תבלינים - יתרונות בריאותיים נפלאים של 7 תבלינים הנמצאים (כמעט) בכל בית

איזה תבלין מסייע להגברת חלב אם, במה נבחר על מנת להרגיע כאבי בטן, וכיצד נקל על מיגרנות? קבלו סקירה קצרה על 7 תבלינים מוכרים מלאי בריאות

אא

1. קינמון

הקינמון הוא סוג של עץ ירוק, וקליפתו הפנימית של הקינמון משמשת כתבלין, גם בצורתה הטבעית כמקלות וגם כאבקה. קינמון משפיע לטובה על ההצלחה בירידה במשקל היות והוא מסייע בהורדת הכולסטרול ומזרז את חילוף החומרים בגוף. הקינמון מווסת את לחץ הדם, מפחית את רמת ה-LDL (הכולסטרול ה"רע"), מפחית כאב הקשור לדלקות פרקים ומפחית את התפשטותם של תאי סרטן.

2. שמיר

שמו של השמיר באנגלית - DILL נגזר ממילה נורווגית שמשמעה "הרגעה". ברפואה עממית עושים בו שימוש כבר מאות שנים. נהוג לתת לתינוקות מי שמיר על מנת לסייע להם בשינה והרגעה וכן להרגעת כאבי בקיעת שיניים. מחקרים עדכניים העלו כי לשמיר יכולת נוגדת חמצון גבוהה העשויה להיות יעילה ביותר כנגד מצבים דלקתיים שונים בגוף. השמיר ידוע ביכולתו להגביר את הספקת החלב אצל אישה בהריון. מחקרים שונים מצביעים על כך שבשמיר מצויים כ-70 כימיקלים שונים אשר עוזרים להילחם בסוכרת.

3. שום

השום משמש כצמח תבלין ולמטרות רפואיות בכל רחבי העולם היות ושיני השום יעילות מאוד כנגד מגוון מחלות וסיבוכים בריאותיים.

השום משפיע כמעט בכל נושא בריאותי: מחלות לב - הורדת הסתברות למחלות לב, הפרעות ושבץ לב, הורדת רמת הכולסטרול הרע (LDL), מניעת הסתיידות עורקים והורדת לחץ דם; באשר לטפילים וזיהומים ויראליים משמש השום כאנטיביוטיקה טבעית נגד בקטריות, תולעי מעיים, פצעי אקנה והפרעות ראייה שמקורם מזיהומים פנימיים, וירוסים והצטננות; באשר למחלות כרוניות - השום מכיל מרכיבים נוגדי חמצון הנלחמים ברדיקלים חופשיים בגוף. בנוסף מקטין את ההסתברות למחלות הסרטן ע"י מניעה והשמדת תאים סרטניים; לגבי דלקות פטרייתיות, מרכיבי השום מצוינים להתמודדות מול אינפקציות פטרייתיות כגון קנדידה; עקיצות והכשות - אוכלי שום נוטים להיעקץ פחות ע"י חרקים ויתושים. אכילת שום מקנה יכולת חיטוי והתגברות על השפעת הכשת נחש או נשיכת כלב נגוע בכלבת; תחום העיכול - השום מזרז הפרשת מיצי עיכול, מקטין את ההסתברות להפרעות בכליות, מסוגל להמיס אבנים בכליות, משתן; נשימה - השום מסלק ליחה, מכייח ומצוין לריפוי מחלות של צינור הנשימה, צרידות ושיעול ממושך; חולי סוכרת בוודאי ישמחו לשמוע שהשום מוריד את רמות הסוכר בדם.

4. ג'ינג'ר

לג'ינג'ר, המוכר גם בשם זנגביל, יש טעם חריף ומרענן והוא משמש בעיקר לתיבול במגוון רב של סגנונות כמו בשר, מנות עוף ומאכלים צמחוניים.

במרכז לחקר הסרטן של אוניברסיטת מישיגן מצאו החוקרים השפעות ישירות של צריכת ג'ינג'ר קבועה על ריפוי תאים סרטניים. לדברי החוקרים, באורח פלאי ובלתי צפוי - הג'ינג'ר גרם לתאים הסרטניים להיאבק זה בזה, ולהשמיד אחד את השני. ובמקרים של טרום התפתחות התאים, הג'ינג'ר אף הביא למניעת המחלה כליל. הג'ינג'ר נמצא כיעיל במיוחד במיגור תופעת המיגרנות.

5. כמון

הכמון משמש כמקור לחומרים חיוניים בגוף. כפית אחת של כמון ביום, בכוס התה או המרק שלכם, מספקת כ-16% מכמות הברזל היומית הדרושה לנשים וכ-35% מזו המומלצת לגברים. בנוסף, הכמון מספק כ-6% מהצריכה היומית המומלצת של מגנזיום, מינרל אותו הגוף לא יכול לייצר בעצמו. מעבר לכל אלה, נוגדי החמצון שהכמון מכיל הם בעלי תכונות אנטי-בקטריאליות , ועל כן עוזרים לשמור על גוף בריא והרגשה טובה.

נוסף על כך, הכמון מסייע לכאבי בטן, מנקה רעלים מהגוף ומונע מחלות. הכמון מכיל שפע ויטמין E המטפח את העור ומונע קמטים.

6. כורכום

הכורכום הוא קנה צמח המשתייך למשפחת הזנגבילים. הוא מוצא מקום של כבוד במטבח ההודי ואין כמעט מאכל הודי מסורתי שאין הכורכום משולב בו.

לכורכום תפקיד חשוב במניעת מחלות לב וכלי דם. הוא מוריד רמות כולסטרול ושומנים אחרים המזיקים לכלי הדם והלב, וכן מונע היווצרות קרישי דם על ידי כך שמוריד רמות פיברינוגן המשמש ליצירת קרישי דם.

כורכום טרי מכיל אשלגן, ויטמין C וחומרים מעכבי חמצון, והוא נחשב לתבלין הטוב ביותר למניעת סרטן והוא גם אידאלי לחולי סוכרת מאחר והוא מסייע כנגד הזדקנות, מגן על הלב ועוזר בהפחתה במשקל.

7. קמומיל

קמומיל הוא אחד הצמחים הפופולאריים ביותר בעולם המערב, והוא משמש לחליטה וגם כצמח מרפא. כוס תה קמומיל ידועה בהשפעתה הברוכה על הרוגע ומצב הרוח באופן מיידי. הקמומיל ידוע כמסייע נגד התקררות, כאב גרון, צרבות, בחילות והקאות, דלקת חניכיים, חרדה, נדודי שינה, פסוריאזיס, אקנה, אקזמה, כוויות מדרגה ראשונה ומניעת פצעים בפה כתוצאה מהקרנות וכימותרפיה.

תגיות:תבליניםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה