חדשות בעולם

שיתוף פעולה נדיר בין ישראל לחיזבאללה בנוגע לרון ארד

בשנה האחרונה התקיימו מגעים בין ישראל לחיזבאללה, במטרה לקבל פרטים מהימנים ומדויקים אודות גורלו של הנווט השבוי שהוגדר ב-2005 כ"חלל שמקום קבורתו לא נודע"

רון ארד (צילום: פלאש 90)רון ארד (צילום: פלאש 90)
אא

הצנזורה הצבאית מתירה לפרסם כי בשנה האחרונה התקיימו מגעים בין ישראל וחיזבאללה בתיווך גורם המודיעין המערבי, בניסיון לפתור את תעלומת רון ארד, הנעדר מזה שלושים שנה.

בשיחותיו עם איש הקשר המערבי, הביע ארגון הטרור חיזבאללה אופטימיות וטען כי יצליח להביא לפתרון התעלומה, בעקבות מידע חדש שאסף בחודשים האחרונים. אולם בסופו של דבר הודיעו נציגי הארגון כי לא הצליחו במשימתם – כך פורסם ב'ידיעות אחרונות'.

אנשי החיזבאללה הודיעו כי "הקרקע באזור שבו ארד נקבר זזה והשתנתה מאז שזה קרה". עוד ציינו כי הם "ממשיכים לנסות ובטוחים שיצליחו בסופו של דבר לאתר את הקבר".

רון ארד, נווט קרב בחיל האוויר הישראלי, נפל בשבי ארגון 'אמל' בלבנון ב-16 באוקטובר 1986, ונחשב כנעדר ממאי 1988, אחרי שהועבר למקום לא ידוע, באיראן או בלבנון.

מאמצים רבים נערכו בעשרות השנים האחרונות, על מנת לקבל מידע מהימן אודות גורלו של הנווט השבוי הנעדר.

מבחינה מודיעינית, ב-2005 נסתיימה פרשת רון ארד, כאשר המודיעין הישראלי קיבל מידע "ברמת הוודאות הגבוהה ביותר" כי הנווט השבוי מת בלבנון לאחר מחלה בין 1995 ל-1997. הרב הצבאי הראשי באותה תקופה הסכים להכיר בארד "חלל צה"ל שמקום קבורתו אינו נודע", אולם ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, סירב לכך.

גם לאחר קביעה זו נעשו עוד ניסיונות לפתור את התעלומה הכואבת, ובשנת 2006 העבירו אנשי חיזבאללה לישראל בכמה מקרים עצמות שונות. ארגון הטרור ציין במפורש כי הוא אינו בטוח שהעצמות שייכות לארד, אבל הוא מעביר אותן לשם בדיקה.

מהעצמות נלקחה דגימה, ופרופיל ה-DNA הושווה לזה של רון ארד שנמצא במכון לרפואה משפטית, וכן הוצלב עם דגימות הדם של אמו ואחיו של רון. על מנת לוודא את מהימנות התוצאות, נערכו ארבע בדיקות השוואה שונות לכל עצם, אך האכזבה היתה קשה וברורה: העצמות לא היו של רון ארד.

כאמור, בשנה האחרונה התקיימו מגעים בין ישראל לחיזבאללה בתיווך גורם מודיעין מערבי, אך המגעים הסתיימו ללא כל חדש.

תגיות:רן ארדחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה