חדשות בארץ

מקורביה של האם: "הנער לא יצטרף אל אביו הבלגי"

קרובי משפחתה של רונית ביטון מכחישים את הדיווחים על כך שהנער יתגורר עם אביו הבלגי. "מדובר בנער בן 17.5 שגדל כחרדי, ואין אפשרות לכפות עליו לגור עם אביו הנוצרי"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

פרשיית הנער החרדי ממשיכה להסעיר את הציבור בישראל: גורמים המקורבים לרונית ביטון, אמו של הנער, טוענים כי הנער לא יוחזר לאביו הנוצרי המתגורר בבלגיה.

"מדובר בנער בן 17.5", הם אומרים. "הוא חרדי. אי אפשר להכריח אותו ללכת לגור עם אבא גוי. הידיעות על כך לא נכונות".

רונית ביטון ישבה בכלא שלוש וחצי שנים, לאחר שהואשמה בחטיפת בנה שלא כחוק, ובכך שהפריעה להליך החוקי כשמנעה את העברת בנה לידי אביו.

בחודש האחרון השתחררה מהכלא, כאשר לא ברור אם מדובר על ניכוי שליש בלבד, או שהיתה עיסקה כלשהי בינה לבין רשויות האכיפה. כל פי הדיווח בעיתון היהודי הבלגי 'רגרדז', ביטון השתחררה מהכלא לפני שריצתה את מלוא העונש, ובתמורה יוחזר הנער לאביו.

עוד דווח כי הנער התייצב בתחנת משטרה בירושלים, ומסר בדיקת דנ"א שאישרה כי הוא אכן הבן האובד.

הסיפור העצוב החל לפני עשרים שנה, כאשר ביטון, ישראלית שעבדה כעיתונאית בבלגיה, נישאה לצעיר נוצרי תושב המקום וילדה לו בן. לאחר שלוש שנים החליטה כי היא רוצה להעניק לבנה חינוך יהודי. הסכסוך בין השניים הגיע עד בית המשפט הבלגי שפסק כי הילד יישאר עם אביו הנוצרי.

בשל כך, כשהיה הבן בן 7, ברחה ביטון עם בנה לישראל, כאשר היא טוענת כל העת שאינה יודעת היכן בנה נמצא. בית משפט ישראלי גזר עליה חמש שנות מאסר בגין הפרת הוראה חוקית, אותן החלה לרצות ב-2013, ולפני כחודש השתחררה.

וינסנט גאוריס, אביו הנוצרי של הילד, האב אמר ל'רגרדז' כי שוחח עם בנו בטלפון. "אין לי מילים לתאר את האושר", אמר.

מקורביה של ביטון מסרו כתגובה: "העיקר שהבן זכה לגדול כיהודי. כיום הוא נער בוגר שיכול להחליט על דרכו בחיים, ואי אפשר לכפות עליו לחזור לאביו".

תגיות:נוצריםבלגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה