חדשות בארץ

מחקר חדש: רוב ההורים טועים במינון התרופות הניתנות לילדיהם

מחקר מטעם המכון האמריקני לבריאות, בדק ומצא כי רוב ההורים טועים במינון התרופות שניתנות לילדיהם, לעתים אף ברמה מסכנת חיים. אז מה עושים כדי לא להיכלל בסטטיסטיקה הזו? קראו בגוף הכתבה, את המלצות המכון

צילום אילוסטרציה: שאטרסטוקצילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
אא

סיבה נוספת לנהוג במשנה זהירות עם תרופות מרשם לילדים: מנתוני מחקר שנעשה באחרונה במכון האמריקני לבריאות, עולה כי מרבית ההורים בעולם – טועים במינון הסירופ הרפואי שניתן לילדיהם, לעתים אף ברמה מסכנת חיים.

היות והמינון בסירופים למיניהם נקבע על סמך מילימטרים, חישוב הכמות המדויקת על ידי הרופא המטפל נעשה תוך התחשבות בפרמטרים שונים כמו גילו ומשקלו של הילד, ריכוז התרופה ומצבו הבריאותי.

במסגרת המחקר השתתפו 2,110 הורים, ש-85% מהם ביצעו טעות אחת לפחות במינון שנתנו לילדיהם, וכ-32% נתנו לילדיהם מינון גדול פי שתיים, ממה שבאמת צריך. לדברי החוקרים, הסבירות שטעויות כאלו יתרחשו, עולה פי כמה כאשר אל חפיסת הסירופ מצורפת כף מדידה ולא מזרק.

כשזה מגיע לתרופות ממשפחת הפראצטמול – דהיינו אקמול, נובימול ודקסמול, הסיכון שבמתן מינון גבוה מהנדרש בתרופות אלו, עלול אף לגרום לפגיעת כבד בלתי הפיכה. וכך גם לגבי כמות יתר של סירופים שונים כנגד שיעול (שעשויים לגרום לדום נשימה) וכמות יתר של אנטיביוטיקה מסוגים שונים (שעשויה לפתח חיידקים עמידים במיוחד).

אז כיצד מוציאים עצמנו מהסטטיסטיקה העגומה הזו, ומוודאים שהילדים שלנו מקבלים בדיוק את המינון הנכון?

נהגו על פי 4 הקריטריונים של האיגוד האמריקני לרפואת ילדים:

  1. הקפידו להשתמש בכלי המדידה שמצורפים לקופסאות הסירופ, ובשום פנים ואופן לא להסתמך על כלי מדידה 'ביתיים' כגון כפית, כף או כוסית. העדיפות היא למזרק מדידה מסומן, על פני כף מסומנת.
  2. דאגו לשקול את ילדיכם ולהתאים מול הרופא המטפל את הכמות המדויקת, שיש לתת לו על פי משקלו הנוכחי.
  3. הקפידו שלא לתת תרופות בחושך, וודאו כי מדובר בתרופה הנכונה – לטיפול במחלה שממנה הילד סובל.
  4. אל תתעלמו מאזהרות הרוקח לגבי תופעות לוואי שעשויות להתפתח בעקבות השימוש בתרופה, ובכל חשש שניצת בכם – מהרו אל הרופא המטפל.
  5. בכל מקרה שבו אתם חוששים ששגיתם במתן המינון הנכון, תוכלו להיוועץ עם אנשי המקצוע במרכז הארצי להרעלות שמספרו הוא 04-8541900
תגיות:תרופותרפואההורים וילדיםמינוןסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה