ראש השנה

סגולה לחסימת המקטרגים כלפינו - חובה לקראת השנה החדשה

אם אדם חוסם את פיו בבית הכנסת מלדבר שם דברי חולין, הקב''ה במקביל יחסום את כל המקטרגים שמדברים עלינו בשמים. מידה כנגד מידה - ''חתום פי שטן ואל ישטין עלינו''

אא

אנו נמצאים במלך חודש אלול, לקראת ראש השנה.

הקב''ה נתן לנו ארבעים יום - מראש חודש אלול ועד ראש השנה, על מנת להתכונן לזכות לשנה חדשה וטובה.

האם ישנה סגולה לזכות לשנה טובה?

לפני שש שנים – ערב ראש השנה תש''ע – 2010. בדרך לישוב ''מעלה אפרים'' שבשומרון נסע הרב משה מורנו ואשתו בשעת לילה מאוחרת לביתם.

בדרך החל לסנוור אותם רכב שנצמד אליהם מאחור. הרב משה אפשר לרכב לעקוף אותם. החלטה שהתבררה כטעות חמורה.

הרכב עקף וחסם את הכביש, מתוכו יצאו 3 מחבלים עם נשק, 'ו'ריססו'' את הרכב. למרבה הנס לא נהרגו הרב ורעייתו, למרות ששמשות התנפצה, הצמיגים נוקבו והפח היה מחורר, מחמת הקלעים.

המחסניות התרוקנו – והמחבלים חזרו לרכבם על מנת לקחת מחסנית חדשה ולהשלים את מה שהתחילו.

הרב משה ורעייתו נצלו את ההפוגה הרגעית, וזינקו אל עבר התהום שהיתה לצד הכביש, תוך כדי שהם נחבלים מהסלעים ונשרטים מהקוצים... לאחר הדרדרות ממושכת הגיעו לעומק של 30 מטר מהכביש. תוך כדי חבלות ומכות יבשות, הרב משה ספג קליע ברגלו. אך למרות הכל היתה בלבו שמחה שניצל ממיתה משונה.

המחבלים ירו קצת בחושך, נכנסו לרכב וברחו.

מה עושים כעת בוודאי בעומק של 30 מטר?!

פתאום שמה לב אשתו שבכיס יש לה מכשיר סלולרי. מיד חייגה לכוחות הביטחון, שהגיעו במהירות, חילצו אותם והטילו סגר על כל האזור, עד שנתפסו המחבלים.

לאחר מספר חודשים נערכה סעודת הודיה על הצלתם ממוות בטוח והחלמתם מהפציעה.

בסעודה נעמד אחד מידידי המשפחה ואמר: "הצבא שחקר את זירת הפיגוע, נותר עם שאלה לא פתורה. כיצד הצליחו להוציא שיחת טלפון מעומק הוודאי. כאשר על הכביש אין קליטה?!".

"ואני חושב", אמר הידיד, "שיש לי תשובה. הרב מורונו קיבל על עצמו כאשר הוא בבית הכנסת, שהנייד שלו סגור. כעת הוא בשיחה עם בורא עולם, וכולם יכולים להמתין. שלא כמו אותם אלו שבאים להתפלל, מניחים את הקב''ה בממתינה ומדברים עם החברים.

"להבדיל, כשאדם נכנס לביקור בשגרירות, מבקשים ממך להניח את הסלולרי בעמדת השמירה. כאן רוצים לעבוד בשקט. אנשים ממתינים שעות, בלי הנייד. בבית המשפט, אם מצלצל הנייד במהלך הדיון - זהו בזיון בית המשפט, ונקנסים על כך.

"אז למה שאדם נכנס לבית ה' - שכיום כשאין לנו את בית המקדש זהו מקום השראת השכינה - הסלולרי פעיל?! האם אין בזה ביזיון לקדושת המקום?! כאשר הרב משה ניתק את הקליטה לכבוד ה', בבית הכנסת, הקב''ה פתח לו קליטה מיוחדת מתוך הוודאי. מידה כנגד מידה".

אם אדם חוסם את פיו בבית הכנסת מלדבר שם דברי חולין, הקב''ה במקביל יחסום את כל המקטרגים שמדברים עלינו בשמים. מידה כנגד מידה - ''חתום פי שטן ואל ישטין עלינו''.

המשאלה הזו יכולה להתגשם, והיא בידינו .כעת זה הזמן לקבל קבלה קטנה - ''אני לא מדבר בזמן בבית הכנסת ובבית המדרש''. כפי שנפסק להלכה בשו''ע, ואם יש לי משהו חשוב לשוחח. אז נצא החוצה, ושם נדבר.

עם קבלה נפלאה כזו. לכבוד ה'. אומר הקב''ה – ''כי מכבדי אכבד''. כבוד ה' – יחזיר לך כבוד את ה'.

כעת הדבר תלוי בנו. נקבל על עצמנו מרגע זה, שלא לדבר בבית הכנסת. ומי שרוצה להתחיל ממחר... שידע שזוהי עצת היצר, לדחות כל דבר למחר. ופתאום אנו נמצאים כבר בערב יום הדין.

סוד ההצלחה הוא ''היום – אם בקולו תשמעון''. דברים טובים, מתחילים מיד, ולא דוחים.

שבת שלום.

תגיות:פרשת שופטיםהרב אליהו עמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה