טורים נשיים

כשעץ משפחתך מסתעף, איך תחזקי את שורשיך?

ישנם תקופות של שקט וזמנים של סופות. איך תתני לשארי בשרך את הכוח להתמודד בכל המצבים? תחזיק חזק, עלה קטן שלי

  • ח' אלול התשע"ו
אא

בניך כשתילי זיתים ואת כגפן פורייה. מהם הדברים שיעזרו לך לגרום לפירותייך להתבשל ולהתפתח כראוי?

"כי האדם עץ השדה. קטנים מחדדים את הגדולים" (ילקוט שמעוני)

רק אתמול היית שתיל קטן. והנה עכשיו נהפכת לעץ מרובה שורשים. את מביטה בחדווה על הענפים היוצאים ממך לכל העברים. חלקם קטנים. אחרים גדולים. חלקם חלקים וישרים ויש ביניהם מחוספסים ומפותלים. פתאום, את מרגישה את כובד משקלם. עוד מעט, גם פירותייך יילקחו ומהם יצמחו אילנות רבי פארות. רוחות עזות מטלטלות את צמרת ראשך.

את מנסה להזרים מזון משובח וכוח איכותי מתוך שורשייך היישר לעבר השלוחות היוצאות מתוך גזעך. העלעלים הירוקים נצמדים באהבה, מתחת לחיקך. מנסים ללמוד מניסיונך רב השנים ולקבל ממך עוצמות שיחזקו ויגדילו אותם בכל עת מצוא. או אז, מתבהרת בך ההבנה שדווקא את זו שגדלה ומתרוממת בזכותם.

1. גם עץ גבוה צריך ללמוד להנמיך עצמו במיוחד בעת סערה. לא תיטע לך אשרה כל עץ אצל מזבח ה' אלוקיך. שלא תעשה מעצמך עבודה זרה, כדרך שעשו פרעה וחירם מלך צור, שמרוב גאוה עשו עצמם אלוהות. שלא תלך בקומה זקופה בדרך גאווה. (ש"ך) התפקיד שניתן לך כמנווטת המשפחה, עלול לבלבל ולהכניס בך תחושת יהירות שאינה במקומה. המלך מצווה לכתוב ס"ת ולהכניסו תחת חיקו, למען לא ירום לבבו מעל אחיו. התייחסי בענות חן אל אלו הזקוקים לך. והם יתלפפו סביבך בעבותות אהבה.

2. העץ פורש את צמרתו כלפי מעלה ברינה. ומי האיש אשר נטע כרם ולא חללו ילך וישוב לביתו. כי המנהג בכרם בבוא תבואתו, שיחולו שם וילכו בו בחלילים שיהללו את השם הנכבד בשמחה ההיא. (רמב"ן) כשאת מחוללת בחלילך, את מחוללת בלב יקירייך מהפך תפיסתי. תחושת ההודיה התמידית לאלוקייך, שאת מטמיעה בתוכם, תחסן אותם מול כל קושי עתידי.

3. שילוב ענפים אלו באלו, יגבירו את חוזקו של העץ. ואשר יבא את רעהו ביער לחטוב עצים ונדחה ידו בגרזן לכרת העץ ונשל הברזל מן העץ ומצא את רעהו ומת הוא ינוס אל אחת הערים האלה וחי. שנשל הברזל לחתיכה מן העץ המתבקע, והיא נתזה והרגה. (רש"י) העץ הנטוע, מביט בפחד בגרזן הרוצה לכרות אותו. אז הוא מגלה שקת הגרזן עשויה מעץ, אחיו לשעבר. וחרדתו גדלה שבעתיים. כמה כואב שעץ פוגע בעץ, אח באחיו. נעלמת אז תחושת האחריות ונגרמת הריגה בשוגג. האחדות מנצחת את כל האויבים, כמו בזמן אחאב הרשע. לעומתו השנאה והפגיעה הלשונית גורמת למפלה, אף בימי שאול הצדיק. פעלי לאיחוד משפחתך. בצעי יוזמות שילכדו את הלבבות. יחד יובילו הצלחה.

4. בעת צורך להוציא פירות רקובים או ענף מתולע, כדי לא לקלקל את שאר העץ. יש לשים לב, שמרוב להיטות לא כורתים גם חלקים טובים. כי תצור אל עיר ימים רבים להילחם עליה לתפשה, לא תשחית את עצה לנדוח עליו גרזן, כי ממנו תאכל ואותו לא תכרות. לא תשחית את העץ שלא לצורך. (ספורנו) מתוך רצון לשמור על טוהר ביתך, את מטיפה מוסר לחניכייך. יש לתת הדעת, שהאש שמניעה אותך לא שורפת את החשק שלהם, לעשות צעדים חיוביים. הגבול בין אהבה לשנאה הוא דק מאוד. כשתצליחי לשמור עליו, בני ביתך יזכרו לך זאת עד עולם.

יהי רצון שענפיך ישתרגו באהבה כלפי מעלה, ששורשייך השמימיים יתעבו ויזינו אותך ואת עולליך בשפע של מלכות רוחנית המקבלת כוחה ממלכו של עולם.

המאמר נכתב לע"נ בת דודתי רבקה ג'ני סופיר ע"ה

יעל עט לוי היא מרצה ויוצרת. כתובת המייל - 8400398@gmail.com

תגיות:שורשיםעץיעל עט לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה