בריאות ותזונה

מחקר חדש טוען: יש קשר בין צריכת שמן קוקוס, לריפוי מחלת האלצהיימר

מחקר שפורסם לאחרונה על ידי חוקרת בשם ד"ר מארי ניופורט, שופך אור על ממצא חדש – מבטיח לא פחות מכל קודמיו, שמסוגל לטענתה להילחם באלצהיימר ובדמנציה. "סטיב קיבל ארבע כפיות של שמן קוקוס למאכל מדי יום, ותוך חודש ראיתי שינוי בתגובות הפיזיקליות של המוח לטיפול החדשני", היא מסבירה. "קיבלתי את בעלי בחזרה"

אא

במשך שנים רבות מנסה עולם הרפואה והמדע לשים את האצבע על פתרון מניח את הדעת למחלת האלצהיימר, אך לשווא. כל התרכובות הכימיות והטבעיות שנחקרו עד כה, הגיחו לתקופת מה עם 'הבטחה' יוצאת דופן, אך עד מהרה נמוגו מהכותרות כתוצאה מחוסר יעילות מוכחת.

אלא שמחקר שפורסם לאחרונה על ידי חוקרת בשם ד"ר מארי ניופורט, שופך אור על ממצא חדש – מבטיח לא פחות מכל קודמיו, שמסוגל לטענתה להילחם באלצהיימר ובדמנציה: שמן קוקוס. את מחקרה החלה ד"ר ניופורט לאחר שבעלה סטיב, לקה באלצהיימר בגיל מוקדם יחסית – 51. "זה הגיע למצב כל כך חמור, עד שגם פעולה פשוטה כקשירת שרוכי הנעליים, הפכה למסובכת בשבילו", מסבירה ד"ר ניופורט ומוסיפה כי ההידרדרות לא איחרה להגיע, ואילצה אותה לנסות לעזור לבעלה בדרכים קצת אחרות ממה שיכלו לעזור לו התרופות שקיבל, או הרופאים שביקר אצלם.

תוך כדי חקר השינויים הביולוגיים שמתרחשים במוחו של בעלה בהשפעת המחלה, הבזיק במוחה הרעיון לנסות לטפל בו בשמן קוקוס, ולראות כיצד המוח יגיב לשינוי. "סטיב קיבל ארבע כפיות של שמן קוקוס למאכל מדי יום, ותוך חודש ראיתי שינוי בתגובות הפיזיקליות של המוח לטיפול החדשני. מבעל שלא היה מסוגל לעשות את הפעולות הפשוטות ביותר, קיבלתי לאט לאט בעל שהיכולת הקוגניטיבית שלו משתפרת מיום ליום והוא חוזר להיות הבעל שהכרתי כל חיי", מסבירה ד"ר ניופורט.

כשאחוזי ההצלחה שלה הוכיחו את עצמם, פנתה ד"ר ניופורט למוסד האוניברסיטאי של חקר האלצהיימר בפלורידה (באנגלית:  (USF Health Byrd Alzheimer’s Institute וביקשה מימון למחקר קליני ראשון מסוגו, שמטרתו לבחון את אמיתות הממצאים שלה בנוגע לאפקטיביות הטיפול בשמן קוקוס, בהשוואה לטיפולי סרק (פלסבו).

במחקר השתתפו חולי אלצהיימר באורח קל עד בינוני, שגילם אינו עולה על 65 שנה. לדברי ד"ר ניופורט, המחלה נוצרת כאשר ישנה בעיה כלשהי בחילוף החומרים והמוח מתקשה ב'עיכול' של מולקולות גלוקוז, הדרושות לו לתפקוד תקין. "במקרה כזה, מישהו צריך לספק למוח דלק חלופי, וזהו בדיוק תפקידו של שמן הקוקוס", מסבירה ד"ר ניופורט אך מסייגת קלות ואומרת כי לעת עתה, הצלחותיו של המחקר נסובות בעיקר סביב שלביה הראשונים של מחלת האלצהיימר.

תגיות:רפואהאלצהיימרמחקרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה