בריאות ותזונה

תמרור עצור: כך תדעו מתי גופכם זקוק למים, ומיד

סחרחורת, מיגרנות, עייפות ועוד. רגע לפני החורף, וקצת לפני שאתם תוחבים לפיכם את ה'ביס' הראשון שיענה על תחושת ה'רעב' - קראו את סימני האזהרה הללו, שמעידים על כך שהגוף שלכם משווע לקצת יותר מים

אא

רגע לפני שנפרדים מהקיץ, ומקבלים את פני החורף - חשוב שנדע: בחורף, העור שלנו נוטה להיות יבש יותר, ומדד ה'צמא' למים אינו כשל ימי הקיץ החמים. יש אנשים שהרגילו עצמם לצרוך בחורף את אותה כמות מים כמו בקיץ, אבל מה יהא על אלו שלא?

שתיית מים בכמות מספקת, לא רק גורמת לעור להיות חלק, זוהר ורענן יותר כי אם משביחה את פעילותן של כל המערכות הפנימיות שלנו, לרבות חילוף חומרים מהיר.

אלא שלעתים, הגוף שלנו 'מבלבל' אותנו, ובזמן שאנחנו צמאים למים, הוא בעצם מאותת לנו לאכול. העצה במצב כזה היא לשתות כוס מים או שתייה חמה ללא קפאין, להמתין דקות ספורות ורק אז לבחון האם אנחנו עדיין רעבים. הסיבה: אם נצרוך אוכל בזמן שהגוף שלנו צמא ומאותת לנו לשתות, אנחנו מסכנים אותו בהתייבשות קלה עד בינונית.

אבל ברוב רחמיו, ברא הבורא יתברך סימנים מקדימים שיאפשרו לנו לזהות את הצורך בשתיית מים, רגע לפני ההתייבשות.

ואלו הסימנים:

  1. סחרחורת – כשאנחנו חשים מסוחררים, ייתכן שהסיבה לכך נעוצה בעובדה שלחץ הדם שלנו ירד, כתוצאה ממחסור במים (המהווים את מרבית הדם).
  2. מיגרנות – לעתים קרובות, כאבי ראש ומיגרנות עשויים להיגרם בשל מחסור במים, וכשהגוף נמצא על סף התייבשות. המשוואה פשוטה: כשלחץ הדם יורד הלב לא מסוגל להפיק את רמת החמצן המספקת שדרושה לתפקוד תקין של המוח, ומכאן נוצרים כאבי הראש.
  3. גוון השתן – כמות בלתי מספקת של מים בגוף, באה לידי ביטוי בגוון השתן. צהוב בהיר – מעיד על שתייה מספקת. צהוב כהה – מעיד כי יש מחסור במים, ועליכם למלא את ה'מצבורים'.
  4. שכחה, ושאר 'כשלים' קוגניטיביים – היות והמוח בנוי מ-90% מים, כשהוא לא מקבל מספיק מהם, הוא מתחיל 'להגיב' בצורה שלילית: לאבד את הריכוז והזיכרון, לגרום לנו להיות איטיים מדי, ואפילו 'להכשיל' אותנו בכוונה תחילה, במשימות הכי פשוטות וקלות לביצוע.
  5. יובש בעור – מעיד לרוב על מחסור בכמות מספקת של מים בגוף. המים שומרים על גמישות העור, ועוזרים לו להיראות בריא וחיוני.
  6. עייפות וכבדות – לא פעם, עייפות כרונית ותחושת נמנום וכבדות, עשויה להיגרם בשל מחסור במים.
  7. עצירות – מכיוון שהמים מסייעים רבות לפעילות תקינה של מערכת העיכול ואף לחילוף חומרים מהיר, כשאתם סובלים מעצירות, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להכניס לגופכם כמות מספקת של מים או נוזלים אחרים (אולם נטולי קפאין ושאר מרעין בישין).
תגיות:מיםהתייבשותבריאותסכנהתזונהשתייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה