חדשות בארץ

מה ביקש הרה"ג שטיינמן מנשיא צרפת, במכתב ששיגר אליו השבוע?

לאחרונה הצהירה ממשלת צרפת על כוונתה להפסיק את המימון שהולך למטרת שימור בתי עלמין באלג'יריה, אשר מרביתם שייכים ליהודים. הגראי"ל שטיינמן שיגר מכתב לנשיא צרפת ובו שטח בקשתו, לנשיא המטה כלפי חסד: "בוודאי מדינת צרפת תעשה כל השתדלות למנוע חילול והרס מקום קבורתם, ולפגוע בכבוד החיים", לשון המכתב

אא

במשך 54 שנים השתמרו בתי הקברות היהודיים בצרפת הודות להסכם העצמאות עם אלג'יריה, שנחתם בשנת 1962. אלא שלאחרונה הצהירה ממשלת צרפת על כוונתה להפסיק את המימון שהולך למטרת שימור בתי עלמין באלג'יריה, אשר מרביתם שייכים ליהודים.

רבנים חרדים שחששו לגורל בתי העלמין הללו, לחילול הקברים ולפגיעה בכבוד המתים, הפנו את הנושא לתשומת לבו של מרן הגראי"ל שטיינמן, ולהיוועץ בו לגבי ההתייחסות שיש לסגל נוכח הסוגיה, בעיקר לאור העובדה שבעבר נחתם פסק הלכה שאישר את הפינוי.

כעת גורסים הרבנים כי מדובר בפסק שלא לקח בחשבון את כל פרטי המצב, וכי הם מבקשים לחזור בהם על האישור שנתנו לממשלת צרפת, באמצעות ד"ר יואל מרגי מהקהילה היהודית, לפנות את הקברים.

בתגובה, מיהר מרן הגראי"ל שטיינמן לשגר מכתב נוגע במיוחד לנשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ובו גולל את חשיבות הנושא לעם היהודי, ואת הבקשה להתחשב ברגשותיו ולא לאפשר את פינוי הקברים.

וזוהי לשון הדברים שכתב הגראי"ל שטיינמן במכתבו: "לכבוד נשיא צרפת, מר פרנסואה הולנד. אנו בני העם היהודי, מאמינים בהישארות הנפש, ובכל הדורות עשו הכל לבל תופרע חלילה מנוחתם של שוכני עפר. וכעת שעומד על הפרק הריסת בתי העלמין באלג'יר, אשר הוא דבר חמור ביותר ואין ביד מי שיכול להתיר דבר זה על פי ההלכה היהודית, על כן פונה אני לכבוד הנשיא אשר מנהיג את השלטון במדינתכם בהנהגה של חסד גם כלפי העם היהודי, והשפעתם רבה גם במדינה אלג'יריה, שבוודאי מדינת צרפת תעשה כל השתדלות למנוע חילול והרס מקום קבורתם, ולפגוע בכבוד החיים, הן בצרפת והן באלג'יריה".

תגיות:יהודיםצרפתהרב שטיינמןבתי עלמין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה