חדשות בארץ

לאחר חמישים שנה: אלי כהן חוזר הביתה?

על פי דיווחים מסוריה גופתו של המרגל אלי כהן עומדת להיות מועברת בקרוב לקבר ישראל, חמישים שנה אחרי שנתלה בכיכר העיר דמשק

(צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)(צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)
אא

האם גופתו של המרגל אלי כהן עומדת להיות מועברת לקבר ישראל? גורמים שונים מהאופוזיציה בסוריה חשפו בשעות האחרונות כי ייתכן מאוד שהדבר יקרה בקרוב - אלי כהן יושב לארץ, וזאת חמישים שנה אחרי שהוא הוצא להורג בתלייה בדמשק.

אלי כהן נחשב ללא ספק לאחד מגדולי המרגלים של ישראל, ויש עדויות רבות לכך שהוא סיפק מידע ששיפר את המודיעין וההיערכות בצה"ל בצורה משמעותית, ואף תרם לכך שמדינת ישראל הייתה ערוכה ומוכנה למלחמת ששת הימים.

כהן פעל בסוריה ונלכד בשנת 1965, כאשר הגיע למדינה מטען של מכשירי קשר סובייטים חדישים, אשר נועדו להחליף את הציוד הישן. לשם ביצוע ההחלפה הוחלט להטיל דממת אלחוט במערכת הקשר של הצבא הסורי למשך עשרים וארבע שעות. כהן שלא ידע על כך המשיך לשדר כהרגלו, וכך הצליחו כוחות הצבא לאתר אותו ולפרוץ לביתו. המילים האחרונות שלו בשדר היו: "עלו עליי".

ב-18 במאי, 1965 הובא כהן לתחנת המשטרה בלב העיר, שם בבית המשפט הצבאי הוא נידון למוות ונתלה בכיכר העיר. לאחר מכן הוא נקבר בדמשק ובמשך חמישים השנים האחרונות לא נענו הסורים לבקשת ישראל לאפשר את הבאתו לקבורה בארץ.

אתמול (שלישי) פורסם סרטון ישן על ידי האופוזיציה בסוריה, בו נראית גופתו של כהן מורדת מעמוד התלייה ומועברת לקבורה. הסרטון מתעד את ההמון שהגיע לצפות בהוצאה להורג ההמונית שנערכה בכיכר העיר.

כעת, על פי דיווחי האופוזיציה, עומדת הגופה להיות מועברת לקבר ישראל, אך כמובן שעד לרגע בו תתבצע ההעברה לא יהיה ניתן לדעת האם המשימה אכן תושלם והאיש שמדינת ישראל חייבת לו כה רבות, יזכה להיטמן באדמת הארץ שלמענה מסר את חייו.

תגיות:אלי כהןסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה