חדשות בארץ

עובדי נמל חיפה: "מתנכלים לנו בגלל שאנחנו דתיים"

עובדי נמל חיפה שמבקשים לשמור שבת, מוצאים את עצמם כשהם מופלים לרעה. לטענתם הם סובלים מסנקציות, מאי קידום, ומאפליה שמתחילה כבר בזמן הקבלה לעבודה, ומה אומרים חברי הכנסת על הנושא?

נמל חיפה (צילום: פלאש 90)נמל חיפה (צילום: פלאש 90)
אא

האם ייתכן שהנהלת נמל חיפה מתנכלת לעובדים שומרי שבת? על פי טענותיהם של עובדים דתיים המועסקים בנמל, נשמע כי ייתכן מאוד שזהו המצב העגום.

על פי הטענות ששטחו העובדים הדתיים בשיחה עם גורמי תקשורת שונים, הם סיפרו שהאפליה מתחילה כבר בשלב של הקבלה לעבודה, שכן דתיים ושומרי שבת, נדחים תמיד על הסף, מאחר שהעבודה בנמל מתבצעת גם בשבתות. עם זאת, הם ציינו שיש מקרים בהם עובד כבר התקבל לנמל, ואז חזר בתשובה. במצבים כאלו צפויה לו מסכת של אי קידום והטלת סנקציות, כל זאת אך ורק משום שסירב לעבוד בשבת.

מהן הסנקציות? העובדים פירטו זאת באופן מלא: עיכוב דרגות שכר, שלילת אפשרות יציאה לקורסים ולהשתלמויות, ועוד פגיעות נוספות.

הדבר, על פי טענות העובדים, אף מעוגן בתצהיר שעליו צריך לחתום כל עובד שמבקש לא לעבוד בשבת, והחתימה צריכה להיעשות בנוכחות עורך דין. בנוסף, העובד נדרש להביא אישור לכך שהוא שומר שבת מאת רב העיר.

בתגובה לאתר 'בחדרי חרדים' שהציף את הנושא, מסרו בנמל חיפה: "נמל חיפה כלול בסטטוס קוו של התחבורה בחיפה בעניין עבודת שבת וחג. יחד עם זאת, חברת נמל חיפה צמצמה בשנים האחרונות את עבודת השבת והחג במידה ניכרת ביותר פרט למקרים יוצאי דופן".

בעקבות הפרסום היו חברי כנסת רבים שהצטרפו למחאה. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, פנה למנכ"לית משרד התחבורה וסיפר על התופעה החמורה. גם ח"כ אורי מקלב התבטא: "המאבק על הרכבת לא היה רק על העבודות ברכבת אלא על כלל הגופים במשק. לצערנו אנו מגלים שוב ושוב שהנושא הזה פרוץ, אנחנו נמשיך לעמוד לימין העובדים ולחזקם במאבקם המוצדק על שמירת השבת".

גם חברי הכנסת אליעזר מנחם מוזס, יצחק גואטה ומיקי זוהר הצטרפו למחאה הגדולה, למען כבוד השבת. ח"כ זוהר אף ציין: "יש הצעת חוק שלי ושל חברת הכנסת עליזה לביא שבימים אלו אמורה לעבור לקריאה שנייה ושלישית, שאי אפשר יהיה יותר לחייב יהודים לעבוד בשבת, בניגוד לרצונם, והם לא צריכים להצהיר שום דבר. הם יצטרכו פשוט רק להודיע מהרגע הראשון שהם יהודים ולא רוצים לעבוד בשבת".

תגיות:נמל חיפהעובדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה