חדשות יהדות

המונים מלווים למנוחות את הרב יוסף חיים סיטרוק זצ"ל

בשעה זו נערך מסע הלווייתו של הרב יוסף חיים סיטרוק זצ"ל, שכיהן כרבה הראשי של צרפת במשך 21 שנה ופעל רבות למען היהדות

הרב יוסף חיים סיטרוק זצ"ל (צילום: פלאש 90)הרב יוסף חיים סיטרוק זצ"ל (צילום: פלאש 90)
אא

המונים מלווים הבוקר (שני) למנוחת עולמים את רבה הראשי של צרפת, הגאון רבי יוסף חיים סיטרוק זצוק"ל. ארונו של הרב המנוח הגיע לישראל, יחד עם 380 מלווים מצרפת. 

במסע ההלוויה משתתפים המונים, ביניהם רבנים, ראשי ישיבות ואישי ציבור. ההספדים נשמעים בבית הכנסת 'בית לוי' שבשכונת בית וגן בירושלים, משם צפוי המסע להמשיך לעבר הר הזיתים.

מתנועת ש"ס נמסר: "תנועת ש"ס, ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בנשיאות מרן חכם שלום הכהן שליט"א, יו"ר התנועה הרב אריה דרעי ונציגיה, מבכים מרה את הסתלקותו של האי גברא רבא, הגאון הגדול רבי יוסף חיים סיטרוק זצוק"ל, אשר שימש בקודש כרב הראשי של צרפת במשך עשרות בשנים והנהיג את קהל עדתו ברמה".

הגאון הרב יוסף חיים סיטרוק זצ"ל כיהן כרבה של שטרסבורג ומרסיי, ולאחר מכן כרבה הראשי של צרפת. במשך 3 פעמים רצופות נבחר לתפקיד זה, וכיהן בו 21 שנה. במהלך שנות כהונתו הרים את קרנה של יהדות צרפת המעטירה, פעל בנועם ובחן להאהיב שם שמים על הבריות, וקיים קשרים ענפים עם השלטונות לקידום צרכי הקהילה היהודית בצרפת.

הרב המנוח זכה להיות מקורבו וחביבו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, עמו התייעץ בכל דבר ועניין, והביא את דבר ה' לכל קצוות מדינת צרפת. כן היה בעל קשר הדוק עם מרן הגרא"מ שך זצ"ל, שתמך בו כרבה של צרפת.

תגיות:צרפתהרב יוסף חיים סיטרוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה