חדשות בארץ

ראש הממשלה ספד לפרס: "לעולם לא אשכח את יחסו אליי ואל משפחתי, ברגעי יגוננו"

"שמעון הקדיש את חייו לקוממיות עמנו. כאיש חזון, נשא מבטו אל העתיד. כאיש ביטחון, ביצר את עוצמתה של ישראל בדרכים רבות. את שמעון פגשתי לראשונה לפני 40 שנה, על סף קברו של אחי יוני. לעולם לא אשכח את יחסו החם כלפיי, כלפי אחי עידו, וכלפי הוריי זכרונם לברכה, ברגעי יגוננו", אמר ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו

ביבי נתניהו (צילום: פלאש 90)ביבי נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

לפני שעה קלה נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו את הספדו על הנשיא וראש הממשלה לשעבר, מר שמעון פרס ז"ל, ובתוך דבריו סיפר אף על פגישתו הראשונה עם פרס, שהייתה מעל קברו של אחיו יוני, ששירת כמפקד סיירת מטכ"ל בצנחנים, ונהרג במהלך מבצע אנטבה.

ואלו דבריו של ראש הממשלה:

"שמעון הקדיש את חייו לקוממיות עמנו. כאיש חזון, נשא מבטו אל העתיד. כאיש ביטחון, ביצר את עוצמתה של ישראל בדרכים רבות, שגם היום חלקן עדיין עלומות. עם כל אזרחי ישראל, עם כל בני העם היהודי, ועם רבים בעולם – אני מרכין את ראשי לזכרו של אהובנו, יקיר האומה, שמעון פרס ז"ל.

"כאיש שלום, פעל עד ימיו האחרונים לפיוס עם שכנינו, ולעתיד טוב יותר לילדינו. בשבע השנים בהן כיהן כנשיא המדינה, עשה רבות לאחד את העם, והעם השיב לו אהבה גדולה. אין אנשים רבים בתולדותינו, שתרמו כל כך הרבה למדינת ישראל, ולעם ישראל.

"את שמעון פגשתי לראשונה לפני 40 שנה, על סף קברו של אחי יוני. לעולם לא אשכח את יחסו החם כלפיי, כלפי אחי עידו, וכלפי הוריי זכרונם לברכה, ברגעי יגוננו.

"רק לפני ימים אחדים, מעל במת האו"ם, איחלתי לו רפואה שלימה בשם העם כולו. התפללנו כולנו ורבים בעולם איתנו, ששמעון איכשהו יצליח לצאת מזה. לצערי העמוק, התפילה הזו לא נענתה. וכעת שמעון, יקיר האומה, נפרד מאיתנו.

"אבל הוא לא נפרד, הוא לעולם לא ייפרד, מליבנו ומזכרוננו. שמו של שמעון פרס יהיה חקוק לעד בספר התקומה של העם היהודי, כאחד מן המנהיגים הדגולים שקמו למדינת ישראל, וכאחד מן האבות המייסדים שהקימו את ישראל", חתם דבריו.

תגיות:הספדהלוויהשמעון פרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה