חדשות בארץ

יוצאים לקניות? אל תשלמו ביוקר

יוצאים לקניות לקראת ראש השנה? חשוב שתדעו כי יש פערים עצומים בין רשתות השיווק. המועצה לצרכנות חושפת מיהי הרשת הזולה ביותר ומיהן הרשתות היקרות, ויש לה גם כמה טיפים חשובים לתת לכם

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש השנה כמעט כבר כאן, ומי לא יוצא לקניות? כדי שתדעו היכן הכי משתלם לכם לקנות, ערכה המועצה לצרכנות בדיקה מקיפה ברשתות השיווק השונות. הבדיקה כללה סל של 55 מוצרים ברשתות. בנוסף, ערכה המועצה גם השוואה ביחס לשנה שעברה באותם תאריכים.

באופן כללי מסתבר שאין הפתעות מיוחדות. 'רמי לוי' יצא כרשת הזולה ביותר, ואילו הרשתות העירוניות נמצאו יקרות. גם 'אושר עד' התגלתה כרשת ידידותית לכל המגזרים במדינה, ולא רק למגזר החרדי. על פי דיווח המועצה לצרכנות: הסניפים החדשים שלה גדולים, מרווחים ומכילים מגוון גדול להפליא.

במועצה גם ציינו כי על פי הנתונים אושר עד היא הרשת המשתלמת ביותר לאריזות גדולות במיוחד, המתאימות למשפחות מרובות ילדים או כאשר צריך את המחיר המשתלם ביותר לכמות גדולה של מוצר. מצד שני, הם ציינו את ההתייקרות המשמעותית של 'יינות ביתן'. הרשת ניסתה להתחרות בעבר בגזרת המחיר מול 'רמי לוי' אך זנחה את האסטרטגיה הזו מזמן.

בהשוואה לשנה שעברה הוזילו רוב הרשתות את המוצרים ב-2%-6%, אך היו גם כאלו שנשארו במחירים זהים, ואילו רשת יינות ביתן התייקרה ב-6%. בסך הכל הפער בין הסניף היקר ביותר שנמצא לסניף הזול ביותר עומד על לא פחות מ- 42%.

עוד ציינו במועצה נתונים מעניינים לגבי מחירי הבשר והדגים. בנושא זה יש מקום רב להתמודדות, וניתן לראות מוצרים זהים בטווח רחב מאוד של מחירים.  כך למשל מחירו של דג אמנון שלם במשקל מוצע בחנות אחת ב-21 שקלים, וברשת אחרת ב-56 שקלים, מחיר דג אמנון קפוא נע בין 19.90-30 שקלים, דג סלומון שלם טרי במשקל עולה בין 46.80 ל-67.40 שקלים, ואם מדברים על מחירי הבשר – מחיר צלי כתף בקר הוא בין 62.14 שקלים ל-99.90 שקלים, ובשר בקר טחון קפוא 500 גרם עולה בין 19.90 שקלים ל-25.90 שקלים.

בעקבות הפערים העצומים הדגישו במועצה לצרכנות כמה שחשוב לבדוק מחירים ולהשוות טרם הקנייה, שכן בשורה התחתונה, מי שמשלם על כך ביוקר הוא הצרכן.

תגיות:המועצה לצרכנותרשתות שיווקמחירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה