חדשות יהדות

איפה תוכלו לראות תנ"ך בן אלף שנים - ואת כתב ידו של הרמב"ם?

סיון רהב מאיר ביקרה בספריה הלאומית וראתה מקרוב את כמה מאוצרותיה הגדולים. בקרוב, מבטיחים בספריה, גם אתם תוכלו להסתכל על כתב היד של הרמב"ם

אא

ראיתם פעם תנ"ך בן אלף שנים? בביקורה בספריה הלאומית ביחד עם שלושה תלמידי תיכון, זכתה כתבת ערוץ 2, סיון רהב מאיר, בהצצה בתנ"ך העתיק ביותר בעולם: כתר ארם צובא, שנכתב בטבריה ונשמר במשך רוב הדורות בקהילה היהודית בחלב, סוריה. הכתר נעלם במהלך הפרעות ביהודי חלב ב-1947, אבל הגיע כעבור עשור ,כשהוא קרוע וחסר חלק מדפיו, לידיו של הנשיא יצחק בן צבי. כיום, כאמור, הוא שמור בספריה הלאומית.הכתר, יש לומר, נמצא במצב מצוין: כתב היד שלו ברור היטב וניתן לקרוא ממנו בלי שום קושי.

בספריה הלאומית שמורים עוד אוצרות יהודים רבים. אולי גולת הכותרת שלהם, אומר ד"ר יואל פינקלמן, אוצר אוספי יהדות בספריה הלאומית, היא כתב יד של הרמב"ם בכבודו ובעצמו. "זה משהו שאני מתרגש בעצמי לגעת בו. זה כתב ידו של הרמב"ם. זו הטיוטה שלו לחיבור שלו. יש כמה פעמים שאפשר לראות את תהליך החשיבה, מחיקות שהוא עושה...זה כתב יד שמותר לנו להוציא 3-4 פעמים בשנה, לא יותר".

בקרוב, מבטיחים בספריה הלאומית, כולם יוכלו לראות את כתבי היד הנדירים האלה. הספרייה הלאומית תעבור למשכן חדש, שבו יוצגו אוצרותיה הגדולים בתצוגות-קבע. לגעת בדף בו נגע הרמב"ם לא תוכלו, אבל לראות אותו מקרוב - בהחלט כן.

תגיות:הרמב"םתנ"ך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה