חדשות בארץ

התחממות בגזרה הדרומית: חשש מפני הסלמה

בעקבות נפילת הרקטה בשדרות ותקיפות צה"ל ברצועת עזה מסתגרים תושבי יישובי הדרום בבתיהם. חשש כבד מפני הסלמה

הרקטה שנפלה הבוקר (צילום: דוברות המשטרה)הרקטה שנפלה הבוקר (צילום: דוברות המשטרה)
אא

אווירת מתיחות שוררת הערב ביישובי הדרום, זאת בעקבות ירי הרקטה בשעות הבוקר (רביעי) והתקיפות הנרחבות של צה"ל לאחר מכן ברצועת עזה.

כזכור, השגרה השקטה של תושבי הדרום הופרה הבוקר כאשר הדהדה בעיר אזעקת צבע אדום ומיד לאחר מכן התפוצצה רקטת קאסם בכביש סמוך לבית ספר בעיר. בעקבות הנפילה היו שלושה נפגעי חרדה ונגרם נזק למכוניות שהיו באזור .

מיד לאחר נפילת הרקטה תקפו מטוסי חיל האוויר בשעות הצהריים מטרות של ארגון החמאס בכמה יעדים ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מספר תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון ובדרום רצועת עזה. כמו כן, מוקדם יותר נתקפה מטרםת חמאס נוספת בצפון רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע אל העיר שדרות הבוקר, ירי המהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל".

בחמאס הגיבו לתקיפות: "אנחנו מגנים את ההסלמה הישראלית נגד רצועת עזה ומזהירים מהמשכה. אנחנו מדגישים שלא נוכל לשבת בחיבוק ידיים אם ההסלמה תימשך".

נכון לתחילת הערב, הבהירו בפיקוד העורף לתושבי הדרום כי אין הנחיות מיוחדות. במקביל לכך גם נודע כי שר הביטחון אביגדור ליברמן ערך סבב של שיחות עם ראשי היישובים ועדכן אותם במצב המדויק ובפרטי התקיפה של צה"ל. ביישובים שבגזרה הדרומית ציינו כי הם ערוכים לכל תרחיש שלא יבוא. לצד זאת יודגש כי גורמים בצה"ל מעריכים שהחמאס אינו עומד לממש את איומיו.

תגיות:הסלמהדרוםרקטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה