חדשות בארץ

נס משמיים: סוכלו פיגועי חיזבאללה בריכוזים הומי אדם

המשטרה הצליחה להביא למעצר של חוליה בת שישה חברים שהבריחה מטענים מלבנון לישראל. מטרתם הייתה לבצע פיגועים בטרמפיאדות ובריכוזים הומי אדם

המטרה: לבצע פיגועים בטרמפיאדות (צילום: פלאש 90)המטרה: לבצע פיגועים בטרמפיאדות (צילום: פלאש 90)
אא

הותר לפרסום: כתבי אישום חמורים הוגשו היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד שבעה אזרחים ישראליים, החשודים בכך שהעבירו מטענים מחיזבאללה שבלבנון כשכוונתם לבצע פיגועים במרכזים הומי אדם באזור חיפה.

העצורים הם עאדל עוינאת, מוחסן קהמוז, דיאב קהמוז, ממדוח אברהים, ג'מיל קהמוז, יוסף קהמוז, ומאהר חרבואי. נגד חברי החוליה הוגשו כתבי אישום בעברות של מסירת ידיעה למטרת ריגול, סיוע לאויב במלחמה, ייצור, ייבוא וייצוא נשק בלי רשות, מגע עם סוכן חוץ וסחר בסמים.

על פי מה שנכתב בכתב האישום מסתבר כי ב-30 ביולי איתר חקלאי באזור מטולה שני מטענים בחורשה הסמוכה לגבול. כשכוחות הביטחון הגיעו ונפתחה חקירה, התברר שאלו מטענים של החיזבאללה שהוברחו בתוך תיקים, דרך הגבול.

המשטרה פתחה בחקירה מקיפה ובה התגלו חברי החוליה - שישה מתושבי כפר רג'ר ותושב מכפר ירכא. במהלך החקירה גם נחשף כי אחד הנאשמים הוא בנו של סוחר סמים ידוע שעבד עם החיזבאללה, ושברח ללבנון במהלך מלחמת לבנון השניה. האב שכנע את בנו להעביר את המטענים לישראל והנחה אותו איך ליצור קשר עם פעילי החיזבאללה. התכנית הראשונית של חברי החוליה הייתה להניח את המטענים במקומות מרכזיים בחיפה לצורך פיגוע, אך בשל המצלמות הרבות בעיר, הוחלט להניח את המטענים בסמוך לטרפיאדות בצומת גולני, כשהמטרה היא לפגוע בחיילים הרבים שממתינים במקום.

בכתב האישום צוין על אחד הנאשמים: "בעת שנסע באזור צומת טורעאן הבחין הנאשם בתחנת אוטובוס ובה חיילים רבים. הנאשם חשב כי מקום זה מהווה יעד מתאים לפיגוע, שכן ניתן לפגוע בחיילים רבים, וצילם את המקום באמצעות הסמסונג". בכתב האישום מציינים גם כי עוד באותו יום התמונות נשלחו לחיזבאללה.

הנס הגדול שמצוין בכתב האישום הוא שהנאשם שהחביא את המטענים יצא מספר פעמים כדי לחפש אותם, אך לא הצליח לאתר אותם, ובסופו של דבר הם נמצאו על ידי החקלאי באזור מטולה.

מהמשטרה נמסר: "חיזבאללה וארגוני טרור נוספים עושים מאמצים גדולים לבצע פיגוע בשטח מדינת ישראל תוך ניסיון לגיוס משתפי פעולה מקרב אזרחי המדינה. חקירה מהירה יסודית ומסועפת הובילה למעצרם של כל חברי תשתית הטרור ומנעה פיגוע רב נפגעים".

תגיות:חיזבאללהפיגועים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה