חדשות בארץ

ממצאים מרגשים: 92% מבעלי העסקים מעוניינים לשמור שבת

סקר שנערך בקרב בעלי העסקים בישראל מוכיח כי רובם הכולל אינם מעוניינים לתפוח את חנויותיהם בשבת

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

92% מבעלי העסקים בישראל אינם מעוניינים בפתיחת חנויותיהם בשבת – כך עולה מנתוני סקר שערכה חברת המידע העסקי CofaceBDI, בקרב 135 בתי עסק בפריסה ברחבי הארץ.

ממצאי הסקר, שפורסמו לראשונה ב-ynet, מצביעים על כך שרובו ככולו של הציבור בישראל אינו מעוניין לפתוח את עסקיו בשבת. מן הסקר עולה ש-92% מבעלי העסקים בישראל אינם מעוניינים בפתיחת חנויותיהם, ו-98% לא מקבלים פניות מלקוחות לפתיחת העסק בשבת.

המסקנה העולה מן הסקר היא שלמרות שעולות ונשמעות מפעם לפעם טענות על כפייה דתית בישראל, מן הסקר נראה כי רובם המוחלט של בעלי העסקים אינם מעוניינים בפתיחת חנויותיהם בשבת.

על השאלה האם פתיחת עסקים בשבת תוביל לעלייה בפדיון החנויות היומי, השיבו 47% מבעלי החנויות שהפדיון בשבת יהיה נמוך יותר מפדיון החנות ביום חול; 21% השיבו שהפדיון בשבת יהיה גדול יותר מהפדיון ביום חול; ואילו 32% ציינו שהפדיון בשבת יהיה דומה לפדיון ביום חול.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-CofaceBDI, ציינה לאחר פרסום הממצאים כי "רוב בעלי העסקים ציינו בסקר כי הם אינם מעוניינים בפתיחת עסקים בשבת. כששאלנו את הסיבות לכך, חלקם ציינו כי הסיבה לכך היא היותם דתיים; חלקם ציינו כי הם עובדים מספיק קשה במהלך השבוע ומעוניינים ביום המנוחה; וחלק טענו כי אין מספיק תנועת לקוחות בשבת באזור הפעילות שלהם".

תגיות:סקרשמירת שבתבעלי עסקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה