חדשות בארץ

חנוך גרינפלד משחזר את התאונה הקשה: "חשבתי שרק אני נשארתי ואז שמעתי ’אבא’"

חנוך גרינפלד, שאיבד שניים מילדיו בתאונת הדרכים בגיאורגיה, משחזר את האסון: "מצאתי את נעה, היא שאלה איפה הילדים. לא סיפרתי לה על אחינעם"

חנוך גרינפלד (צילום: מתוך הפייסבוק)חנוך גרינפלד (צילום: מתוך הפייסבוק)
אא

שושי גרינפלד, אחותו של חנוך גרינפלד שאיבד את שני ילדיו בתאונת הדרכים המחרידה בגיאורגיה, העלתה בדף הפייסבוק שלה את דבריו של האב, חנוך, בהם הוא משחזר את האסון. 

"הלילה היה ערפילי. נסענו על עשר קמ"ש. ברגע אחד, אני לא יודע מה קרה, ולמה, הרכב איבד שליטה והתהפכנו למורדות הצוק.  זה עניין של שניות. אני לא זוכר מה קרה, כשפתחתי עיניים הייתה דממת מוות. וחושך", סיפר אבי המשפחה

"ברגע הראשון חשבתי שאני מת ושככה זה נראה אחרי המוות. אבל אז ראיתי את אחינעם וכשהבנתי שהיא לא איתנו רציתי באמת לא להיות. הרמתי אותה, וחשבתי שרק אני נשארתי. הסתכלתי לקצה הצוק, אבל אז שמעתי קול קטן קורא לי: 'אבא', זה היה עברי שהציל את חיי. התחבקנו... השארתי אותו בנקודה מסוימת, ביקשתי ממנו לחכות לי, אבל ראיתי שהוא הולך אחרי לכל מקום ופחדתי עליו".

גרינפלד ממשיך ומשחזר את הטרגדיה. "מצאתי את נעה למטה, היא שאלה איפה הילדים, ואמרה שהיא לא מרגישה את הרגליים. לא סיפרתי לה על אחינעם. עברי המשיך ללכת אחרי לכל מקום. מצאתי את חבל הסנפלינג שהבאתי איתי ועוד כמה חפצים שהג'יפ המתגלגל השאיר אחריו. עליתי למעלה עם עברי עד למקום שבו כבר לא יכולתי לטפס כשאני סוחב אותו. קשרתי אותו שלא ייפול והבטחתי לו שאחזור לקחת אותו".

האב משחזר את רגעי האימה, כשהבין שאם לא יפעל במהירות יאפסו סיכוייהם להינצל. "מולי היה קיר תלול גבוה מאוד. שלוש פעמים ניסיתי לטפס נאחז בכל מה שיכולתי והחלקתי למטה כשאני עוצר את עצמי על אחד הסלעים. ראיתי אורות של ג'יפ מתקרב וידעתי שזה הצ'אנס האחרון שלנו. אני לא יודע איך, אבל אז פשוט טיפסתי למעלה ועצרתי את הג'יפ. ירדו שלושה גיאורגים גברתנים".

גרינפלד ממשיך בתיאור. "קשרתי את החבל לוו הגרירה שלהם וניסיתי להסביר להם שאני רוצה שיעזרו לי לרדת כי הבן שלי שם. הם ואני מדברים בשתי שפות. כשהם הבינו שאני רוצה לרדת הם נבהלו ואמרו לי: "לא, לא, לא", ותפסו אותי בכוח כדי שגם אני לא ארד.

"אבל אני הבטחתי לעברי שאחזור לקחת אותו, וגלשתי למטה עם החבל. קשרתי את עברי וצעקתי להם שימשכו אותי, הם העלו אותנו למעלה במהירות.

"למרות שהיה קור כלבים, אחד מהם הוריד את החולצה והמעיל, וכיסה אותי ואת עברי. הם הזמינו צוותי חילוץ שעבדו במיומנות וחילצו את כל היתר", מספר גרינפלד.

האב סיים את דבריו, וביקש להודות לכל מי שסייע: "תודה לאנשים בארץ ובגיאורגיה, ישראלים שהופיעו בכל מקום, בכל מהלך. לצוות החילוץ, לחפ"ק שהוקם בארץ ולכל מי שעזר לפתוח את שדה התעופה לשם הוטסנו. תודה לצוות הטראומה בבית החולים הדסה שחיכה לנו בהמוניו כאן ומטפל בנו".

על פי ההערכות, תנאי הראות הקשים שנגרמו בעקבות הערפל הובילו לתאונה הקטלנית, שבה נהרגו אחינעם בת ב-10 ונבו בן ה-5. בני המשפחה הוטסו בטיסה מיוחדת לישראל ואושפזו בבית החולים הדסה עין כרם. גופותיהם של אחינעם ונבו ז"ל ינחתו הבוקר בנתב"ג, והלוויתם תתקיים מחר (שישי) במעלה מכמש. 

הצטרפו לקריאת תהילים משותפת, עבור חנוך העניך בן בלהה חיה, נעה בת מרתה, יפתח מרדכי בן נעה ועברי יהודה בן נעה, לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.

תגיות:תאונהגיאורגיהמשפחת גרינפלד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה