חדשות בארץ

רכז הביטחון של חברון: "אחד המחבלים זז. הירי היה תקין"

רכז הביטחון של היישוב היהודי בחברון העיד לטובת אזריה: "ראיתי את אחד המחבלים זז, דיווחתי 'יש ירי תקין של כוחותינו'"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

רכז הביטחון של היישוב היהודי בחברון, יוני בלייכברד, העיד הבוקר (רביעי) מטעם ההגנה במשפטו של החייל אלאור אזריה.

בעדותו, אמר בלייכברד כי "ההתנהלות הייתה תקינה. זיהיתי תזוזה של המחבל עם המעיל השחור ואז תיקנתי את הדיווח שלי שיש מחבל אחד חי. ואז היה הירי. דיווחתי עליו כירי תקין".

העיד: "כל הזירה הייתה בלגן אחד גדול. משהו שלא הורגלנו אליו. אם היו מנהלים את הזירה בצורה נכונה, שום דבר ממה שקרה לא היה קורה. מחבל חי זה דבר מפחיד. אני מודה ומתוודה, זה מפחיד מאוד. זה לא נעים. מחבל שעומד למות יעשה הכול כדי לקחת אתו כמה שיותר אזרחים וחפים מפשע".

בלייכברד התייחס לסתירה שעלתה מדבריו ביחס לעדותו של המח"ט. "בזמן הירי עמדתי ליד אזריה, מטר, חצי מטר ממנו. המח"ט אל"מ יריב בן עזרא הגיע, נתתי לו דו"ח מצב ואמרתי לו ששני המחבלים לא נהרגו בו זמנית אלא אחד בהתחלה והשני, זה עם המטען, כעבור כמה דקות מתוך כוונה שאם ייצא סרט של האירוע, שיידע שהריגת שני המחבלים לא קרתה בו זמנית, שלא יובך בהמשך", אמר בלייכברד.

"אין לי עניין להסביר את המח"ט", הוסיף בלייכברד והסביר. "לא ידעתי כלל שאלאור חובש פלוגתי כפי שהמח"ט העיד. אני הסברתי למח"ט שהיה ירי בהתחלה וירי נוסף כעבור פרק זמן. אני מעריך שהוא כבר קיבל קודם את הדיווח הזה כי הוא הגיע בערך חצי שעה אחרי האירוע".

בלייכברד התייחס לשימוש בסרטון של 'בצלם', ואמר: "חשתי דקירה בלב שחוקר מצ"ח הציג לי את סרטון 'בצלם'. בושה שהשתמשו בחומר שלהם כאשר יש תיעודים ממצלמות צבאיות".

היום תשוב לדוכן העדים הפתולוגית ד"ר מאיה גיפס, שתנסה להזים את עדותו הדרמטית של פרופ' יהודה היס, שהעיד בחודש שעבר. כזכור, פרופ' היס העיד כי על פי הממצאים הפתולוגיים שהוא בחן, המחבל לא מת מהכדור שירה בו אלאור אלא כתוצאה מתסחיף אוויר בלב.

בחודש הבא צפויים הסנגורים והתובע להשמיע את נאומי הסיכומים במשפט. בהמשך, ככל הנראה במהלך חודש כסלו, תשמיע ראש הרכב השופטים אל"מ מאיה הלר את פסק הדין.

תגיות:משפטאלאור אזריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה