בריאות ותזונה

לא רק לחולי סוכרת: הפרי שיחולל נפלאות בגופכם

אל פרי הנוני (המכונה בלועזית morinda citrifolia) נחשפתי לפני יותר מעשור – כאשר יזמים ישראלים התחילו לשווקו בארץ כמשקה פלא, שמסוגל לפתור קשת רחבה של בעיות בריאות - החל מסוכרת, דרך ניוון שרירים וכלה בסוגים שונים של סרטן. "למזלי, זה עבד ותוך חודשים ספורים מאז החל וילי ליטול את הנוני, חל שיפור ניכר במצבו"

פרי הנוני והמשקה המופק ממנו (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)פרי הנוני והמשקה המופק ממנו (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

אל פרי הנוני (המכונה בלועזית morinda citrifolia) נחשפתי לפני יותר מעשור – כאשר יזמים ישראלים התחילו לשווקו בארץ כמשקה פלא, שמסוגל לפתור קשת רחבה של בעיות בריאות - החל מסוכרת, דרך ניוון שרירים וכלה בסוגים שונים של סרטן.

את הבקבוק הראשון שרכשתי, ייעדתי עבור אביה של חברת נעורים שחלה בפרקינסון, ומצבו הידרדר מיום ליום. קיוויתי שגם אם אין סיכוי שהנוני יחזיר את המצב לקדמותו ויהפוך אותו לאדם בריא לחלוטין, הוא לפחות יתרום את תרומתו הקטנה לשגרת חיים קצת יותר טובה. למזלי, זה עבד ותוך חודשים ספורים מאז החל וילי ליטול את הנוני, חל שיפור ניכר במצבו. 

אמנם הוא לא חזר להיות אדם בריא ולא הבריא כליל מהמחלה, אבל התחושה היומיומית שלו השתפרה פלאים, והוא חזר לעשות פעולות שזמן רב לא יכל לעשות - עובדה ששימחה אותי אלפי מונים.

***

מדינות המזרח הרחוק – סין, הודו, פולינזיה ועוד – מנצלות את יתרונותיו של הפרי המופלא זה למעלה מ-1500 שנה. שם הוא התגלה לראשונה, ומאוחר יותר 'זלג' גם למדינות אחרות כמו טהיטי, הוואי, מלזיה, ועוד.

אל העולם המערבי הגיע הפרי לא לפני שעבר סדרת מחקרים מקיפה, שהכשירו אותו לשיווק כתוסף תזונה בצורת משקה או בצורת קפסולות מרוכזות – זאת היות והפרי עצמו כמעט בלתי ניתן לצריכה טבעית, בשל טעמו וריחו החריפים.

ד"ר ריצ'רד דיקס - רופא אמריקני שעסק בחקר הנוני במשך שנים אחדות, גורס כי הנוני שומר על גופנו באופן כזה שהוא מספק את כל החומרים המזינים שאנחנו זקוקים להם, ועוזר לגופנו לחזור למצבו ה'התחלתי', בטרם הכיר את המזון המעובד ושאר מרעין בישין, שגרמו לו להרס עצמי.

לחץ דם גבוה

ד"ר מוניקה הריסון מארה"ב, היא אחת מני רבים התומכים בצריכה של משקה הנוני. אחת המטופלות שהגיעה אליה סבלה במשך שנים מלחץ דם גבוה וניסתה את כל השיטות האפשריות להורדתו, ללא הצלחה.

אז הציעה לה ד"ר הריסון לנסות את משקה הנוני. "אחרי חודשיים של שתיית הנוני, לא האמנתי למראה המדד האחרון: לחץ הדם של המטופלת ירד, הגיע לרמה תקינה ונשאר בה כבר למעלה מתשעה חודשים".

להערכתה של ד"ר הריסון, מה שגרם לכך היה מרכיב בשם סקופולוטין שמתמחה בהרחבת כלי דם מכווצים. "כשהלב לא צריך להשקיע מאמצים גדולים בהזרמת דם דרך כלי דם צרים, אז רמת הלחץ יורדת מידית, וזה בדיוק מה שהנוני עשה", היא אומרת.

לדבריה אלו מצטרפת גם ד"ר איזבל אבוט – מומחית לבוטניקה שמעידה על הנוני כי הוא "מצטיין באיזון סוכרת, לחץ דם גבוה וסרטן לסוגיו".

סובלים מדיכאון, עייפות וחוסר חשק? פצצת האנרגיה מוכנה לפעולה

אחד המחקרים שבוצע על פרי הנוני, בדק את יכולת ההשפעה שלו על כפתור 'התחושות הטובות' שבגופנו, וחשף נתונים מפתיעים במיוחד: מתוך 8,000 האנשים שהשתתפו בניסוי – 80% מהם דיווחו על שיפור משמעותי בתחושות הללו, תוך זמן קצר מרגע נטילת הנוני. "אני לא יודע איך זה הגיוני שהדבר הזה עוזר לי להתמודד עם הדיכאון שלי, אבל זו פשוט עובדה. בכל פעם שאני נוטל אותו, הוא נותן לי מרץ, וממלא אותי באנרגיות שאין לי", אומר כריס, אחד ממשתתפי הניסוי.

דלקת פרקים

ד"ר טטיאנה בלוס, רופאה המשלבת את הנוני בטיפוליה ומציעה אותו כתוסף תזונה, מעידה כי מרבית מטופליה שהחלו לשלב את הנוני בתפריט הקבוע שלהם, זכו לעזרה שלה ציפו. "הנוני פועל בגוף כחומר אנטי-דלקתי, וגרם לשינוי לא רק בשיפור חיי, גם אם גם בשיפור חייהם של רבים מהחולים שלי, שהטיפול בנוני עזר להם בשיפור דלקת הפרקים, הטנוניטיס, בורזיטיס ותסמונת שורש כף היד".

מערכת העיכול

מנתוני מעקב שנעשה אחר חולים במחלות שונות של מערכת העיכול, עולה כי מרביתם (קרוב ל-90%) חשו שיפור משמעותי לאחר שהחלו להשתמש בנוני – הודות להשפעתו החיובית של הורמון הסירוטונין על המעי הדק.

לא רבים יודעים זאת, אך מסתבר שהורמון זה (האמון על תחושת השמחה והאנרגיה החיובית, ומשתחרר בגופנו בעיקר לאחר פעילות גופנית נמרצת) מצוי לא רק במוחנו כי אם גם במרכזים שונים בגופנו. אחד מהם הוא מערכת העיכול, במעי הדק. 'הפגישה' של רכיבי הנוני החיוניים עם הורמון זה, גרמו ל'שמחה' מסוג אחר במערכת העיכול, והיטיבו עם החולים.

גולת הכותרת – טיפול במחלת הסרטן

הקהילה הרפואית העולמית מתעניינת במיוחד בפרי הנוני, הודות למחקרים הרבים שנעשו עליו בהקשר של ריפוי תאים סרטניים – בין אם הם טרם התפתחו בגוף, ובין אם המחלה כבר בשלביה המתקדמים.

ההשערות של רמת ההשפעה של הנוני על גידולים ממאירים - הן רבות ומגוונות, אך בדבר אחד, דעתם של מרבית הרופאים אינה חלוקה: אם משתמשים בו כתוספת לטיפול הקונבנציונאלי שניתן לחולי הסרטן, הוא עשוי להגביר ולזרז את השפעתו, תוך חיזוק כללי של החולה. מכל מקום, אין להחליף את הטיפול הקונבנציונאלי לחלוטין, ולהעדיף חלילה רק את השימוש בנוני.

תגיות:ריפויסרטןפירותבריאותסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה