מעניין

בת השבע שנולדה ללא ידיים: "לכולם יש זכות לחלום"

לכולנו יש קשיים והתמודדויות בחיים, אבל כששומעים סיפור כשל ילדה בת שבע בשם סופי  - שנולדה ללא ידיים, אך מתמודדת בגבורה מדי יום ולא מוכנה לוותר לעצמה על החלום 'להיות כמו כולם', אין ספק שמביטים בצורה אחרת על הניסיונות שלנו

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

לכולנו יש קשיים והתמודדויות בחיים, אבל כששומעים סיפור כשל ילדה בת שבע בשם סופי  - שנולדה ללא ידיים, אך מתמודדת בגבורה מדי יום ולא מוכנה לוותר לעצמה על החלום 'להיות כמו כולם', אין ספק שמביטים בצורה אחרת על הניסיונות שלנו.

מדהים לראות ילדה בת שבע בלבד, אך עם תעצומות נפש פנימיות שעזרו לה להתגבר על כל מכשול בדרך, ובעזרתן למדה לצייר, לרכב על אופניים, לאכול, לרקוד, ואפילו ללמוד בכיתה של ילדים רגילים. הוריה של סופי, ג'רמי וכריסטיאנה, הם הורים מאמצים לילדים בעלי נכויות שונות, שבשל המומים עמם נולדו - הוריהם הביולוגיים לא רצו בם. "כשראינו את סופי לראשונה היו לה עיניים גדולות ויפות, וידענו שאנחנו לא הולכים לוותר עליה", משחזרת כריסטיאנה. "העיניים היפות שלה כל כך דיברו אלינו, עד שכלל לא שמנו לב שאין לה זרועות".

סופי כיום סופי כיום

זה היה כשסופי הייתה בת שנתיים. "החלטנו לאמץ גם את סופי, וגם את אחותה הגדולה יותר - לקסי, שנולדה עיוורת. היום הן צוות מנצח שעושה כמעט הכל ביחד, ומשלים זה את זה. סופי ולקסי הן לא אחיות ביולוגיות אבל "בגלל שאימצו אותנו באותו יום, אנחנו החברות הכי טובות", מסבירה סופי במתיקות. "ולפעמים מרגישות כמו אחיות".

למרות שהיא לומדת בבית ספר רגיל, מבטי הסקרנות מצד ילדים אחרים בכיתתה ובבית ספרה - הוא דבר שסופי נאלצת להתמודד עמו מדי יום ביומו. "הילדים ניחנו בסקרנות טבעית לדעת, ולכן חינכנו את סופי שלא 'להתרגש' מתגובות שונות שהיא מקבלת על מצבה. "כן", צוחקת סופי ואומרת: "אם הם שואלים אותי למה אין לי ידיים, אני מיד אומרת שקברתי אותן, והם צוחקים".

"ההתמודדות הזו היא רק ההתחלה למה שעוד מצפה לה בחייה הבוגרים, וחשוב לנו לצייד אותה בכלים שיעזרו לה לקבל ולאהוב את עצמה כמו שהיא", אומרים הוריה. "אנחנו מאמינים שהיא תצליח לעמוד באתגרים הללו בגבורה".

וגבורה, זהו כנראה שמה השני של הילדה עם העיניים הגדולות והחיוך האופטימי. "אני יודעת שאמשיך לעשות את מה שאני אוהבת, ואמשיך לחלום. אף אחד לא צריך להפסיק לחלום, בגלל שיש לו חיסרון. לכולם יש זכות לחלום, וזכות להגשים את החלומות שלהם".

תגיות:רפואהמוסרנסילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה