חדשות בעולם

המתח שובר שיאים: בעוד שעות ייוודע מיהו נשיא ארה"ב הבא

הקלפיות ברחבי ארה"ב עומדים להיסגר. בעוד מספר שעות נדע מי יהיה נשיא ארה"ב בארבע השנים הקרובות

אא

הבחירות בארה"ב אשר מתבצעות כבר מאז שעות הבוקר המוקדמות ברחבי המדינה (שעות הצהריים, בשעון ישראל) עומדות להגיע לסיומן בעוד שעות ספורות.

עשרות מיליוני אמריקנים הגיעו במשך היום כדי להצביע ולתת את קולם. בשעות אחר הצהריים הגיעה גם הילרי קלינטון להצביע יחד עם בעלה בקלפי בבית ספר יסודי בעיירה צ'פקואה שבה הם מתגוררים. קלינטון לחצה ידיים והצטלמה עם התומכים שחיכו לה מחוץ לקלפי. "אעשה כל שביכולתי למען הארץ שלנו אם אנצח", היא הודיעה.

גם דונלד טרמפ הצביע בשעות הצהריים יחד עם אשתו מלניה בקלפי במנהטן. מאות המתינו לו ועודדו אותו מחוץ לקלפי, אך מנגד היו גם כאלו שמחו וקראו לעברו קריאות בוז. כשנשאל טראמפ מה שמע על מצב ההצבעה במדינות המתנדנדות הוא הגיב: "הכל טוב, טוב מאוד", וכשנשאל על החשש שלו מפני הונאה בבחירות הוא הגיב: "אנחנו תמיד מודאגים מזה".

על פי ההערכות, נראה ששיעורי ההצבעה גבוהים ביותר ומגיעים לכ-60%. במידה והדבר יתגלה כנכון, יהיה זה אחוז ההצבעה הגובה ביותר מאז הבחירות ב-1968. כעת נראה שהילרי קלינטון מובילה ברוב המקומות, אך עדיין יש את המדינות המתנדנדות, בהן ניתן לראות שהקרב על פניו נראה כצמוד.

בפלורידה למשל הנחשבת לאחת המדינות שמכריעה את הבחירות העידו הסקרים על פער של כ-0.2% לטובתו של טראמפ, אך אין ספק שהקרב הוא צמוד. בנבאדה הנחשבת למדינה מכרעת, דיווחו על אחוזי הצבעה גבוהים דווקא למען קלינטון, ואילו אוהיו וצפון קרוליינה ממשיכות להוביל מאבק צמוד.

על פי כל הסקרים הפער לטובת קלינטון מגיע לכ-3%-5% תמיכה, סוכנות הידיעות רויטרס צופה סיכוייה של קלינטון להיבחר עומדים על 90%, אולם במחנה טראמפ טוענים שהתמיכה במועמד הרפובליקני היא נרחבת הרבה יותר, והם מצפים למהפך גדול הלילה.

אז מתי נדע את התשובה? הקלפיות ברחבי ארה"ב צפויים להיסגר עד השעה 6:00 בבוקר (שעון ישראל) אולם כבר מהשעה 2:00 יתחילו להתפרסם תוצאות המדגמים הראשונים.

תגיות:בחירותארה"בקלינטוןטראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה