חדשות בארץ

אובמה לטראמפ: "אל תכניס את קלינטון לכלא"

נשיא ארה"ב ברק אובמה יצא אתמול (ד') בהצהרה פורמלית, בה הוא מפציר בנשיא הנבחר דולנד טראמפ ומבקש ממנו שלא ינצל את כוחו לכשייכנס לתפקיד, על מנת להכניס את הילארי קלינטון או יריבים פוליטיים אחרים – לכלא. "ישנה מסורת לפיה אנשי ממשל אינם משתמשים במערכת הפלילית כנגד היריבים"

אא

נשיא ארה"ב ברק אובמה יצא אתמול (ד') בהצהרה פורמלית, בה הוא מפציר בנשיא הנבחר דולנד טראמפ ומבקש ממנו שלא ינצל את כוחו לכשייכנס לתפקיד, על מנת להכניס את הילארי קלינטון או יריבים פוליטיים אחרים – לכלא. "ישנה מסורת לפיה אנשי ממשל אינם משתמשים במערכת הפלילית כנגד היריבים"

בצעד חריג ויוצא דופן פרסם אתמול (ד') הבית הלבן הצהרה פורמלית מטעם הנשיא הנוכחי ברק אובמה, הפונה אל הנשיא הנבחר דונלד טרמאפ ומצפירה בו שלא להשתמש בכוחו הפוליטי ובתפקידו רב העוצמה, על מנת להתנקם ביריביו הפוליטיים.

אקט יוצא דופן זה, מתבסס על 'הבטחותיו' של טראמפ במהלך המירוץ לנשיאות וקמפיין הבחירות – למנות תובע מיוחד שיחקור את הילארי קלינטון על פרשת המיילים, ואף 'יכניס אותה לכלא', כדבריו. "נשיא ארצות הברית ברק אובמה, מקווה שהמסורת האמריקנית – על פיה אנשי ממשל אינם משתמשים במערכת המשפט הפלילית כדי לנקום ביריביהם הפוליטיים – תמשיך", נכתב בהצהרה.

אמנם פרשת המיילים של קלינטון נסגרה ורוב המיילים נמחקו – אך טראמפ הוסיף לטעון כי צעד זה של ה-FBI נעשה מתוך 'התנהגותם המושחתת של הפוליטיקאים, שהשמידו את הראיות'. או אז נפתחה החקירה שוב, לאחר שבמחשבו האישי של גרושה של הומה אבדין (מי שנחשבה לקולגה הקרובה ביותר להילארי) – נמצאו אלפי מיילים ששימשו כראייה פלילית נגד קלינטון.

אולם ביום ג' (ערב הבחירות) הכריז קומי על סגירת התיק מחוסר ראיות מספקות, בעוד טראמפ מיהר להגיב בכעס וטען כי מדובר בצעד פזיז מדי, שכן בלתי אפשרי לסרוק מאות אלפי מיילים בתוך פרק זמן קצר כזה.

תגיות:בחירותארה"בטראמפקלינטוןהבית הלבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה