חדשות בארץ

אל תחמיצו הלילה: הירח הגדול ביותר מזה כ-70 שנה

הירח עומד להתגלות הלילה כשהוא גדול, מלא וזוהר יותר מכפי שנראה בדרך כלל. מדובר בתופעה המכונה סופר-מון, והפעם עומדת להיות נדירה במיוחד

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

תופעת מרהיבה בשם 'סופר-מון' עומדת להתרחש הלילה (שני), כאשר יהיה ניתן לראות את הירח במצב בו הוא מלא ונמצא בנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ. הוא צפוי להיראות גדול ב-14% מהרגיל ובהיר ב-30% ביחס לירח מלא בזמנים רגילים.

התופעה עומדת להיראות החל מחמש עשרה דקות לאחר השקיעה. מומלץ לנצל זאת ולהביט כבר אז, כיוון שבזמן בו הירח מתחיל לעלות הוא נראה מרשים במיוחד, כי בשל אשליה אופטית הוא נראה גדול, אפילו יותר מכפי שהוא באמת. גם לאחר מכן, לאורך כל הלילה, המראה שלו צפוי להיות מרהיב, גדול וזוהר.

זה המקום לציין כי תופעת הסופר מון נחשבת למוכרת והיא מתרחשת מספר פעמים בשנה. השנה למשל יהיו שלושה סופר מון: האחד כבר היה ונראה ב-16 לאוקטובר, השני ייראה הלילה – ה-14 בנובמבר, והשלישי ב-14 בדצמבר. אלא שהסופר מון הפעם הוא נדיר ביותר ובשיאו יגיע הירח למרחק של 356,509 קילומטרים מכדור הארץ, מה שלא נראה במשך כל 68 השנים האחרונות. אם תחמיצו את התופעה תוכלו לזכות לחזות בה בשנית רק ב-25 לנובמבר 2034.

תגיות:ירחסופר מון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה