חדשות בארץ

הצעת חוק: קניית עדשות מגע רק עם מרשם רופא

משרד הבריאות בהצעת חוק: בכל רכישת עדשות מגע יחויב הלקוח להציג מרשם מאופטומטריסט או רופא עיניים

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משרד הבריאות יגיש בקרוב הצעת חוק, על פיה בכל רכישת עדשות מגע, יחויב הקונה להציג מרשם אופטומטריסט או רופא עיניים. את המרשם יהיה חובה לחדש בכל עליית מספר.

הצעת החוק נולדה בעקבות המספר הרב של זיהומים בעיניים שנגרמים בישראל מדי שנה: על פי נתוני משרד הבריאות, מדי שנה נרשמים מעל עשרת אלפים ימי אשפוז בעקבות זיהומים שנוצרו משימוש לא נכון בעדשות מגע. 

ועדת מומחים שהוקמה על ידי משרד הבריאות קבעה כי יש להשוות את המצב בישראל לזה שנהוג בעולם המערבי, שם נמכרות עדשות מגע רק עם מרשם רופא או אופטומטריסט. הועדה ציינה כי המצב הנוכחי גורם נזק לציבור ומוביל לעומס על מערכת הבריאות בעקבות הנזקים שנגרמים לעין כתוצאה משימוש לא נכון או מעדשות מגע שאינן מתאימות. 

אתמול (שני) הפיץ משרד הבריאות תזכיר חוק להערות הציבור, המציע כי עדשות מגע יימכרו רק כנגד מרשם רופא עיניים או אופטומטריסט. לקוח שירצה לרכוש עדשות מגע יתבקש להציג את המרשם שקיבל מרופא עיניים או אופטומטריסט. אם עלה המספר יחדש הלקוח את המרשם, אך גם כאשר לא עלה המספר הלקוח יתבקש להציג את המרשם בכל קניה.

עוד קבע למעשה משרד הבריאות כי עדשות מגע אינן בבחינת תרופה ללא מרשם, ולכן ניתן יהיה להמשיך למכור עדשות מגע בכל נקודת ממכר.

לאחר קבלת הערות הציבור יגובש התזכיר להצעת חוק סופית שתוגש לועדת השרים לענייני חקיקה. לאחר אישור הועדה, יועבר החוק להצבעות במליאת הכנסת. 

תגיות:משרד הבריאותעינייםעדשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה