חדשות בארץ

קצין צה"ל מחיל השריון שנמלט מזירת פיגוע - הודח

קצין מחיל השריון הודח מתפקידו לאחר שהתברר כי נמלט מזירת הפיגוע, למרות שהיה חמוש

הלווייתו של יוסי קירמה הי"ד (צילום: פלאש 90)הלווייתו של יוסי קירמה הי"ד (צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות חקירת הפיגוע הקשה שהתרחש לפני יום הכיפורים האחרון, החליט תא"ל אמיר אבולעפיה, מפקד אוגדה 162, להדיח מתפקידו קצין צה"ל של חיל השריון.

הקצין היה בזירת הפיגוע כשהוא חמוש. למרות זאת, הוא לא חתר למגע ופעל בניגוד למצופה ממנו. ולכן, כאמור, הוחלט להדיח אותו מתפקידו.

בעקבות התקרית, הורה תא"ל אמיר אבולעפיה למפקדים לקיים שיחות עם חייליהם. המפקדים נדרשו להסביר לפיקודיהם על תפקידם החשוב בהצלת חיי אדם, ועל המצופה מהם להתערב במרחב האזרחי במידת הצורך. "אני רואה בכך אירוע חריג שלא משקף את ההתנהגות המבצעית והערכת הנדרשת ממפקדי ומלוחמי האוגדה", אמר מפקד האוגדה.

הפיגוע הקשה אירע בח' בתשרי התשע"ז, באזור גבעת התחמושת בירושלים, ובו נרצחו שני יהודים: לבנה מליחי ולוחם היס"מ יוסי קירמה הי"ד. המחבל, מסבאח אבו סביח, פתח באש לעבר תחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת, נמלט מהמקום ברכב והמשיך לירות לעבר אשה נוספת שהיתה במכוניתה ולעבר שוטרים שרדפו אחריו. הוא חוסל בשכונת שייח' ג'ראח.

המחבל היה מוכר לכוחות הביטחון בשל עברו הפלילי-ביטחוני. בשבוע שבו ביצע את הפיגוע, היה אמור להתחיל לרצות עונש מאסר בגין הסתה לאלימות ותקיפת שוטר.

תגיות:צה"לפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה