חדשות בארץ

האש אינה פוסקת: השרפה בנטף מגיעה לכביש 1

בשעות האחרונות האש ביישוב נטף ממשיכה להתפשט ומתקרבת ליישוב נווה אילן. עשרות צוותים נלחמים בלהבות

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

השריפה הגדולה שפרצה הבוקר בהרי ירושלים, בסמוך ליישוב נטף, ממאנת לדעוך. בשעות האחרונות, עקב שינוי ברוחות, התחזקה האש ביישוב נטף והתקרבה לאזור כביש 1 וליישוב נווה אילן. בשעה האחרונה הוזנקו למקום 15 צוותי כיבוי נוספים, וכולם יחד מנסים לבלום את האש, כדי שלא תגיע ליישוב. בינתיים הלהבות גבוהות וטרם הושגה שליטה מלאה.

במקביל לכך, בסמוך ליישוב מעלה החמישה הסמוך, התפתח מוקד נוסף של שריפה. הכבאים העלו חשד כי היא פרצה בעקבות השלכת בקבוק תבערה והם מטפלים בלהבות.

בכיבוי האש עדכנו כי החל משעות הבוקר פרצו 220 שריפות, מתוכן 189 בשטחים פתוחים. טייסת הכיבוי ביצעה עד כה 107 גיחות, במהלכן הוטלו 50 טון חומר מעכב בעירה. במשך כל היום פעלו במשמרת 822 לוחמי אש עם 322 רכבי כיבוי. בנוסף, גויסו מאות כבאים של פיקוד העורף.

במשרד לביטחון פנים אמרו כי להערכתם חלק לא זניח מהשריפות נבעו מהצתות. השר גלעד ארדן והמפכ"ל רוני אלשיך אף הורו לתגבר משמעותית את הנוכחות המשטרתית בשטחים פתוחים.

בתוך כך נודע כי כעבור 29 שעות, מאז שפרצה השריפה בזיכרון יעקב, הורשו כל התושבים לחזור לבתיהם, למעט אלו שבתיהם ניזוקו. במקום נותרו שמונה צוותי כיבוי אש לאבטחה.

תגיות:שרפהכיבוי אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה