טורים נשיים

בהקמת יסודות ביתך – היכן טמונים כל אוצרותייך?

כל אנשי תבל מחפשים פתרונות בזק לבעיותיהם. חוקרי פיתוח מנסים לייצר את המתג שבלחיצה עליו, תתגלה הבשורה המיוחלת. האם נצטרך עדיין לעבוד?

  • כ"ג חשון התשע"ז
אא

כוחו של עם שלם תלוי בהצלחתו של התא המשפחתי הקטן. כולנו רוצים לראות את התא הלזה בריא ומתפתח. איך תצליחי לעשות זאת?

ואברהם זקן בא בימים וה' ברך את אברהם בכל. באורך ימים ועושר וכבוד ובנים וזאת כל חמדת האדם (אבן עזרא).

הבית הזה שבניתם יחד, את והוא, ששאפת אליו וחלמת עליו בלילות, נמצא כאן אמיתי ומוחשי לפעמים עד כדי כאב. רצית שהנר יהיה דלוק, הברכה תשרה בעיסה וענן השכינה ירחף מעל מעונך. החרשת לדעת, האם יצליח ה' דרכך. נראה היה לך שהזוגיות שלכם תיבנה בקלות, שהמים יעלו לקראתך ותרחפו יחדיו מעל ענני האושר ובבת אחת, צנחת אל קרקע המציאות, המכה בפטיש בקודקודך ולוחשת לאוזניך, כאן בונים! פה מייסדים! זה עתה, הנך נכנסת על עקבייך לתוך אקדמית החיים, שם גברת אתגר כותבת מעל לוח ליבך, רק כאשר תישאי על גבך שנים וימים של עמל, תוכלי לבוא איתם לקבל את הברכה והאהבה שכל כולך ונפשך חומדת.

1. שמחי בחלקך. ויאמר אברהם אל עבדו, זקן ביתו, המושל בכל אשר לו. זה המסתפק ושמח בחלקו, הוא האיש השליט ומושל בכל אשר לו, וזה לא יקח בוודאי מה שאינו ראוי לו ומזה הצד האמינו לאליעזר (פירוש יקר).

אברהם יכול לסמוך על אליעזר עבדו שיעשה את שליחותו דווקא בגלל היותו מושל בנפשו ומרוצה ממנת חלקו ולכן לא ירמה אלא יביא את הכלה המבוקשת. כשאת מתאמצת כדי להיות שלמה עם עובדות חייך ובלי צורך לפזול לבתים אחרים, תתברכי בענני כבוד שיעטפו את משכנך.

2. הראי אכפתיות. ויען עפרון החתי את אברהם באזני בני חת לכל באי שער עירו. שכולן בטלו ממלאכתן ובאו לגמול חסד לשרה (רש"י).

בני חת מפסיקים את עבודתם באמצע היום כדי ללוות את שרה בדרכה האחרונה. על מנת לעשות חסד אמיתי לבני ביתך, המבקשים ממך שתתייחסי אליהם ותתני עבורם, את נאלצת לא פעם, לוותר על מחויבויות אחרות. מעשה הקרבה כזה מצידך מפיח רוח של קירבה בין כותלי ביתך.

3. הקשיבי לתורה. ויקח העבד גמלים מגמלי אדוניו וילך וכל טוב אדוניו בידו. והיינו נזם זהב בקע משקלו ושני צמידים עשרה זהב משקלם. וקראם כל טוב אדניו לפי שאברהם עשה מהם סימן על השקלים, ועל עשרת הדברות שבשני הלוחות, ואין טוב אלא תורה על כן קראם כל טוב אדוניו, כי זהו הטובה האמיתית (כלי יקר).

אברהם שולח עם אליעזר תכשיטים לכלה רבקה שמבהירים לה על מה יהיה מושתת ביתה ההולך ונבנה, על עשרת הדברות ועל התורה. אהבתך האמיתית לדבר ה' ומסירותך האיכותית למען קיום המצוות שניתנו לך כאישה ידליקו במעונך הנר, ויתנו הברכה בעיסה.

4. ברכי אחרים. ויתן אברהם את כל אשר לו ליצחק. שאמר לו הקב"ה לאברהם והיה ברכה, הברכות מסורות בידך לברך את מי שתרצה, ואברהם מסרם ליצחק (רש"י).

אברם מקבל מה' יתברך את הכוח והיכולת לברך והמתנה הזו נמסרת ליצחק. הברכות שיצאו מפיך, אותם תעניקי לסובביך ובעיקר למשפחתך יתמחזרו וישובו אל תוך חלקתך באהבה.

יהי רצון אחותי, שתהיי לאלפי רבבה וירש זרעך את שער שונאיו ותביאי אל ביתך חיים מלאים באושר רוחני כזריחתה של גלגל חמה.

המאמר נכתב לע"נ בת דודתי, רבקה ג'ני סופיר ע"ה

יעל עט לוי היא מרצה ויוצרת. כתובת המייל - 8400398@gmail.com

תגיות:בעיותפתרונותיעל עט לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה